Thaddeus Griffin 2007.09.29. 12:18

VB2007

Gondolom/ remélem sokan emlékeznek a Volánbusz régi mottójára, biztonság, luxus, kényelem ( ha Samantha vezet részegen- költötte át az a generáció, akiket a Dallas tett tönkre egy életre). Hogy ezekből mára mi maradt, nehéz lenne megmondani. Elég régóta utazok volánnal rendszeresen, így azt hiszem minden alapja megvan, hogy kritikai attitűddel éljek. Igyekszem szépen fogalmazni, amíg még tudok, nézzétek el, de biztos, hogy ez hamar változni fog.

Ugye, van az Utas ( a fogyasztó), van a Cég ( a szolgáltató), ezek pedig jegy/ bérlet vásárlás esetén szerződést kötnek. Cég elszállítja Utast A pontból B-be, amiért Utas fizet Cégnek. Cég menetrendet állít fel, hogy Utas tájékozódjon, mikor indít járatokat Cég, amivel teljesíti a szerződésben vállalt kötelezettségeket.

Akkor most nézzünk egy példát. Van egy város, legyen mondjuk É. É-ről B-be szeretnének menni. É egy megyei jogú város, és környező városokból is mennek buszjáratok ( ezek legyenek SZ, S, P, T ) É-t érintve. A példánkban 11.37kor van É-n a busz, ami SZ-ből jön. 11.45kor van egy busz, ami P-ből jön, és van 11.50kor É-ről,B-be megy. A kérdés, hogy az Utasnak melyik busszal kell mennie, hogy beérjen időre, mondjuk 12.40ra a Ferenciek terére ( akik nem járnak ezen az útvonalon, a menetidő 50- 60 perc). A választ lapozás után tudhatja meg az érdeklődő Olvasó. Egy kedves kommentező hívta fel a figyelmet egy hiányosságra. A posztban szereplő példa Érd központra és Etele térre vonatkoznak, ahonnan a buszok indulnak, nem egy út közbeni megállóra.

Nem tudom, ki mire tippelt, de a helyes válasz 11.00, esetleg a 11.20, de ezzel már a késést kockáztatja. Ugye, fent említettem, hogy a menetidő 50-60 perc. Ha a matematika szabályai még érvényesek, és a szocialista igazságosság jegyében nem változtattunk rajta, akkor délre, 12.20re megérkezik Utas, így várhat 40/ 20 percet. Ez ugye, bosszantó.  És itt merül fel a kérdés, teljesen jogosan, miért kell bosszankodjon Utas, amikor bőven elég lenne neki később menni.

A válasz egyszerű, mert a Cég baszik betartani a menetrendet. Mondtam, hogy nem fog sokáig tartani a megfontolt, finom fogalmazás. 11.37es kési vagy negyed órát, 45ös szinén, a Cég pedig nem indítja a 11.50est, mert úgyis elment két busz. Na és akkor mi van? Ilyen elven ne indítson egyet se, mert aznap már ment busz, aki meg lekéste, nem ment vele, az menjen vonattal/ autóval / rák vérvörös szával.

Oké, azt megértem, hogy késnek a buszok, elvégre létezik olyan is, hogy forgalom, az meg bármennyire nem szeretnénk, de befolyásolja. Igen ám, de ha eleve később indul, mert kurvára leszarják a menetrendet, akkor ez növekszik. Emellett, ha már költöttek olyanra, hogy hangosbemondó, legalább tájékoztathatnának, hogy "Kedves Utasaink, tájékoztatjuk Önöket, hogy a .. . .. -ra meghirdetett buszunk késik, szíves türelmüket kérjük". Ugye, hogy nem nehéz?

A fő probléma azonban tényleg az, hogy ha 10percenként hirdetnek buszindulást, akkor menjenek 10 percenként. Mert az Utas az olyan, hogy tudja, mikorra érjen ki, tudja, neki melyik busz felel meg, úgy alakítja életét, hogy azzal menjen, esetleg ha valami közbejön, akkor a következővel kicsit késik, de még az is rendben van. Na de az, hogy már elment egy busz mondjuk 20kor, ezért a 30ast nem indítjuk, mert az én kurva anyámat, hogy nem értem el, minek pazaroljunk a benzinen, üléshuzaton, és minden egyéb járulékos költségen.

Mielőtt félreért valaki, nem az a problémám, hogy nem mennek 10percenként a buszok. Evidens, hogy a Cégnek is a profit az első, ezért helyenként spórol. De akkor ne úgy hirdessék meg, hogy 10percenként mennek. Írja hogy 20 vagy 30. Hogy az Utas úgy szervezze a dolgait, hogy akkor azzal menjen. És ne kelljen végül szegény Információs Nénivel viaskodni, hogy mi az, hogy nincs busz, amikor....

Apropó buszindulás. Valaki elárulná Nékem, milyen baszott ősi román szokás, hogy Érd megyei jogú városból hétvégén 21.45kor megy az utolsó busz nemzetünk fővárosába? Érd ugye úgynevezett "alvó város", vagyis rengetegen ingáznak be. Mert ez azért nem olyan, mint Eger, busszal ugye 30perc az út. Utasforgalommal nekem ne akarják magyarázni, hogy nem éri meg. Elvégre hétvége van embörök, ekkor mennek a fiatalok szórakozni. Jó esetben Pestre.

Jó, hogy szóba került, mert egy másik problémát is felvet. Az éjszakai járat hiányát. Rendben, hétvégén Pestről van Érdre ( bár ezt sem vitték túlzásba), de hétköznap nincs. Ha nem éred el utolsó buszt, akkor vagy bent alszol Etelén egy szimpatikus padon vagy fogsz egy taxit. Nyílván az első a domináns. Az éjszakai járat már pedig olyan, mint az antiszemitizmus faluhelyt'. Nincsen, de igény vóna rá.

Most akkor "szúszá", mert hogy ezeket leírtam, egyből felment bennem a pumpa, akárcsak amikor álmosan mellé ül az ember a WC-n.

Adós vagyok még egy anyázással a Cég irányába a menetrenden kívül. Először is őszinte jó kívánságaimat szeretném kifejezni annak a személynek, aki a Neoplan buszok megvételére adott ki utasítást. Úgy is mondhatnám, akit korrumpáltak, hogy e mellett döntsenek. Remélem, ez a rendkívül előrelátó ember elkerül valahová a Szaharába egy büntető századba.

Ugye köztudott, hogy a költségtakarékosság jegyében légkondi nélkül vették meg ezeket a buszokat, ami mérsékelten kellemetlen egy olyan járművön, amin bár ablak sok van, azonban kinyitni egyet sem lehet. Mikor utólag beszerelték a légkondit, akkor pedig annyira izgalomba jöttek a buszok, hogy menten kigyulladtak. Magam is ültem olyanon, ami több füstött öntött magából, mint Zetelaka azon a bizonyos éjszakán, amikor is égett.  A buszsofőr, gondolom tapasztalatból, nem esett pánikba. Mondta, hogy aki le akar szállni, az tegye meg, a többiekkel mennek tovább, amíg tudnak. Bár láttam a Lánglovagokat, és a Ments meg az egyik kedvenc sorozatom, de úgy döntöttem, nem vetem be azokat a filmekből ellesett mozdulatsorokat, amik a tűzoltáshoz szükségesek bő nyállal, így leszálltam. Megjegyzem, a többség nem így tett, de az az ő bajuk. Igaz, nem sokkal jutottak tovább. Én pedig jót röhögtem rajtuk, amikor valahol az út szélén állnak, sokan, én pedig Oláh Ombre mellett ültem az ő autójában, mert mily véletlen, pont arra járt.

No, de kicsit eltértem a témától. Elnézést főnök, igyekszem legközelebb pontosabban célozni. Szóval, ezeken a neoplanokon annyi levegő van, mint egy vákuumos Omnia kávéban. Nyáron a melegtől lehet megfulladni, ráadásul FŰTENEK!!! De fűtenek mindig, szóval az ember sosem fázik. Szerencsére minden ülésnél van egy leszállásjelző gomb. Apropó, megyfigyeltétek, hogy fordítottan arányos a leszállásjelző gombok száma a nyitható ablakokéval? Vannak a régi Ikarusz buszok. Azokon bár kevés leszállásjelző van( ajtónként kettő), viszont minden ablakot ki lehet nyitni, és nem döglesz meg.

Tudom, én vagyok az elégedetlen, nem hogy örülnék, hogy viszik a seggem. Igen ám, de én ezért fizetek. Mondjuk nem keveset, viszont sokat.

Hogy lesz-e változás a szolgáltatás minőségében? Rohadtul kétlem. Azaz, nem. Rosszabb lesz csak. Addig is, kijár nekik a Belezőkarmoló- díj.

A bejegyzés trackback címe:

https://osztgyunamigyun.blog.hu/api/trackback/id/tr82180518

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

douglas42 2007.09.29. 13:45:54

A Volánbuszt szidni jó!:-)
Én legszívesebben egy nagy hallal pofán verném aki eldöntötte hogy neoplanok kellenek a népnek...:-)

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2007.09.29. 13:56:42

No igen, amilyen szép és tiszta, olyan haszontalan. De most komolyan, egyrészt az Ikarusz sokkal gyorsabb, lehet rajta szellőztetni, és legalább csak télen fűtenek rajta. De biztos az a jó, ami a csicsás, drága, viszont szar. Ez is mutatja, a felső vezetés mennyire van tisztában az aktuális problémákkal

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2007.09.29. 14:11:36

Viszont szerzőként meglepődtem az Indexes ajánlón, "két fejezetben":) Dögöljek meg, de nem találom a fejezeteket:)

., (törölt) 2007.09.29. 14:23:14

Ez mind szép megjó, akarom mondani, csúnya és rossz. Csak! Lapozzuk át a blogokat és biztos lesz egy másik anyázó, mert becsukta az orra előtt a "bunkó" sofőr az ajtót, hogy itt az idő, indulni kő, mer ugye a menetrend..
És leszarta, hogy még tizen akartak volna felszállni.
Ugyanis olvastam ilyent. Na akkor most kinek van igaza?
Tudomásul kell venni azt is, hogy bármennyire is nem tetszik, egyszer megdöglünk.

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2007.09.29. 14:33:47

Acsimovics, ebben igazad van. Azt nem írtam bele, máris pótlom, hogy a menetrendet végállomástól értem, nem útközben levő megállóban. Ott természetes, hogy nem jön pontosan.

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2007.09.29. 14:42:37

Én szerencsére nagyon ritkán tapasztaltam olyat, hogy rácsukja a buszsofőr a felszállóra az ajtót. Sőt, tényleg rendesek, megvárják az embert, hiába van az a mondás, buszos körökben, hogy "aki rohan, az sportol, aki integet, az búcsuzkodik, aki a megállóban áll, az az utas".

Régen volt egy sofőr, ő például előszeretettel csukott oda embereket, akik a hátsó ajtón akartak felszállni. Szó szerint vadászta őket. Egyszer egy öreg néni akart leszállni középen, úgy látta, hogy felszáll, és őt is odacsukta, szándékosan. De hangsúlyozom, ez majd 10év alatt teljesen egyedi volt. A többi sofőr tényleg rendes.

Ráadásul feltételezem itt sem a sofőrökkel van a probléma, hogy nem indul a busz, hanem szólnak fentről, hogy ez és ez kimarad, hogy spóroljunk