Azért mégiscsak mókás ez a Volánbusz. A helyi, tőlünk induló busz mindig híres volt a megbízhatatlanságáról. Vagy jön, vagy nem. Végülis más lehetőség nagyon nincs. Az elmúlt héten azonban egyszer sem tette tiszteletét szeretett kis falunkban. Legkedvesebb barátom frappásan megjegyezte: "A sofőr biztos odafagyott a kávéautomatához.". Azonban a farkasordító hideg elmúlt, a hétvége már fagypont felett volt bőven, és mivel a mai, hétfői napon sem jött az előbb említett buszunk, elkezdett bennünk érlelődni a balsejtelem. Tehát vagy a kávéautomaták/sofőrök olvadáspontja magasan a nulla felett van, vagy valamilyen művészlelkű ember még idő előtt beadta őket egy jégmúzeumnak, vagy...

Nem, az nem lehet. Kisebb utánaérdeklődés után azonban mégis kiderült: megszüntették a járatot. Azért a tájékoztatás sohasem tartozott a Volán erősségei közé (erre egy egyszerű példa, hogy máig a 2006-os menetrend van kirakva, de persze ezt nem róhatjuk fel, nyilván valamilyen Volán-fannak kéne otthon az újat kinyomtatnia). Állítólag márciustól csak rosszabb lesz. Ájjdebaba. De igazából nem is ilyen irányba akarok kitérni. Hanem az egész "utazzá' busszal mer' az úgy jó néked" elméletre.

Jönnek a környezetvédők azzal, hogy használj te is tömegközlekedést, mert így a világ szép meg jó lesz. De miért állna át bárki is, akinek autója van? Az embereknek kézzel fogható dolgok kellenek, nem az, hogy az orruk alá dörgölnek egy statisztikát hogy látod, ha x ezer ember megtérülne akkor y %-kal csökkene a szén-dioxid kibocsájtás. Olyan dolgok kellenének, mint olcsóbb jegyek/bérletek, sűrűbb járatok, stb. Ezt esetleg támogathatná a Greenpeace, és nem arra kéne költeni a befolyó pénzt, hogy falazós túrautat szervezzenek Brüsszelbe. Mert annak aztán tényleg volt értelme. A világ megrendült, az USA aláírta a kijotói egyezményt, folytassam? De sebaj, falazgassanak, amíg nem az én házam akarják téglákkal körbepakolni, addig engem nem zaklat fel.

De térjünk vissza fő témánkra, és számolgassunk: egy felnőtt be akar menni innen Budajenőről a Déli-pályaudvarra, mert mondjuk egy rokont vár. Nézzük ezt tömegközlekedéssel: a buszjegy be 400 Ft, és mivel hősünk nem szándékozik bent aludni (ugyebár alaphelyzeteket nézzük), ezért duplaannnyit kalkulálunk: 800 Ft. Ezután egy tetszőlegesen választott BKV-s utazási típust alkalmazunk (metró/villamos tuti, aztán még az is lehet hogy busszal is lehet utazni, de ez lényegtelen). Summa summarum, 270 Ft, ez szintúgy vissza is, 540 Ft. 800+540=1340 Ft. Plusz még a rokont nem is számoltuk. Utazási idő: kb. 75 perc. Most nézzük ezt autóval: durván 25 km-t kell megtennünk, de ne legyünk kispályásak, legyen 30. Ez 2, max. 3 liter benzinnél többet nem fog jelenteni. Amivel még 1000 Ft alatt maradunk akkor is, ha Szaúd-Arábiát közben kétszer eltüntetik a Föld színéről. Utazási idő: 50 perc, úgy hogy közben békésen ücsörögsz az autóban, hallgatod a Creedence Clearwater Revivalt (igen, kezd kiderülni, hogy a kitalált karakter az én alteregóm), és közben még meleg is van.

Igen, jöhet az anyázás hogy én olyan elkényeztetett fiatal vagyok, aki nem tudja értékelni a Twisteresdit a buszon, nade akkor is, nekem is van érzésvilágom, és meg tudom különböztetni a Jót és a Rosszat. Nekem nehezen fogják bemesélni hogy jobb buszon utazni. Főleg úgy, hogy ténylegesen nincs ok amiért jobb lenne. Várni kell rá, legtöbbször ülőhely sincsen (legalábbis amikor én járok vele), a fűtés pedig valami érdekes filozófiával megy, mert amikor hideg van meg lehet fagyni, egyébként meg nyáron feltekerik a fűtést. De azért járjál csak busszal. Majd ha leszállítják a jegyárakat, és a járatokat is sűrűbbre rakják, akkor elgondolkozok rajta, hogy x év múlva, amikor már nem leszek diák (tényleg, egyetemistáknak már full áras bérlet kell? Mert akkor x-jópár év!) használjam-e a tömegközlekedést. De ahhoz nem az az út vezet, hogy kivesszük a jó öreg 7:15-ös reggeli járatot! Az kurvára nem jó irány! De legalább szegény sofőrt hoznák el a megfagyott kávéautomata mellől...

A bejegyzés trackback címe:

https://osztgyunamigyun.blog.hu/api/trackback/id/tr58298492

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lelkesEmperrorpostolvasó 2008.01.15. 19:40:40

nos kedves Emperror, az igazság ideát van, bár én szeretek busz-val utazni, különbenben hiányozna, hogy befütyül a szél a tetőrésen át, ha lehajolok és elnézek előre a kormány alatt kilátni, ha eseteg olyan busz jönne, hiányozna a lámpa üvegét kitörve létesített szemetes, hiányozna, hogy ha kinyitom az ablakot kezemben marad a fogó és hiányoznának a nem nyáron lebarnult zsámbéki túristák szellemes megjegyzései és a kultúra amit a buszra hoznak, i love volán...
a greenpeace-eseknek meg üzenem, hogy a begyűjtött pénzt, ne a brüsszeli kőműves továbbképzésre költsék
várom izgalommal következő alkotásod!

Emperror · http://mobilmenetrendek.try.hu 2008.01.15. 19:44:20

Much luv, köszönöm szépen a dícsérő szavakat... ;) Majd vmi biztos lesz.

Cleric 2008.01.25. 17:20:56

Kevesebb járat --> Volánnak költségcsökkentés (fejezzük ezt ki 1-es arányszámmal)
Kevesebb járat --> több autó
több autó --> nagyobb légszennyezés, több dugó, több beteg ember, több rossz út
nagyobb légszennyezés... --> több költség az államnak az egészségügyben, útfenntartásban, stb. ( 20-as arányszám... :S )

Ez jellemző az országra. Valahol költséget csökkentenek, az máshol biztos, hogy többszörös költségként fog megjelenni. Saját zsebünkből vesznek ki még több pénz, mert mindenki csak a saját érdekét tudja nézni... Mikor lesz ennek vége? pfff...