"A legkisebb is számít"- ahogy a töppedtfarok komplexusban szenvedők is gyakran mondogatják. Állítólag. Én egy ismerősömtől hallottam. Tényleg. De most következzen valami egészen más. Mégpedig a nagysikerű, Tékozló Homár által felkarolt Teszkó Tikok második kötete, csak hogy adjunk a kultúrának. Is. Ami bizony megíródott. Lehet, hogy ez másnap nem újdonság, de én tegnap tudtam meg, tegnap küldték át, és tegnap olvastam el. Tudom, ez egy ilyen ősi román szokás.

Amikor az első részt olvastam, volt egy olyan érzésem, hogy itt valami nem kerek. Az író folyamatosan önmaga iskolázatlanságát hangsúlyozza, azonban rengeteg olyan kifejezés található benne, ami nem erre utal ( lásd a fluktációt és társait). Hát mondom, bassza meg, akkor én vagy nagyon szar általános iskolába jártam, de az életben nem hallottam még ezekről abban az időben, vagy itten megpóbálnak átbaszni, kérem alásan. Ami ugye, eléggé nem lenne meglepő, hiszen a teszkós átbaszásokról regélnek. De végül kiderült, a sztori valid, csóka szintén, csupán béríró tollából származnak a szavak. Viszont egy kurva jó béríró tollából, mert elég gyakran csapkodtam a térdem a röhögéstől. Szóval valami hasonlót vártam a folytatástól. Azzal, hogy az előszóban a Tiszta Románcból idézett, már tudtam. Addig én fel nem állok, míg a könyv végére nem érek. Laptop előnye, wc-n is tudod folytatni az olvasát. Igaz, eddig ezt a funkciót még csak gondolatban futtattam le.

Azért kicsit érződik a folytatások hatása. Már nem csak saját kalandok, hanem másoké. Ráadásul nem kis embereké, hanem biztonsági igazgatók, meg árúház-igazgatók történetei, akik már vagy eljöttek, vagy elküldték, vagy mindkettő. Meg persze perek sokasága. Szóval egy ilyen, most még jobb, még több digitális effekt, még több híres színész érzésem volt. És a Wukikat is kicserélték politikailag korrekt elnevezésre.

Azt ugye, eddig is tudtuk, hogy a teszkó egy mocskos kapitalista, akit nem érdekel semmi más, csak a profit. Szarok a termékek, higénia annyi van, mint a korábban nevezett budai kórházban ( aki nem tudná miről beszélek, elárulom: LÓÓÓÓÓÓÓÓFASZ), lejárt szavatosságú kaják, amik ráadásul le is estek, és talán belepisilt a teljes részleg. Aki ezen meglepődik, az vásároljon tovább teszkóban, ahogy eddig tette. Nem lehet baj. Ha eddig nem jelentkeztek tünetek. Mondjuk majd úgyis fognak. De addigra talán jön a teszkó gazdaságos gyógyszertár a teszkó gazdaságos gyógyszerekkel. De előbb lássuk, mi lesz a népszavazás eredménye.

Az író nagyon szépen rávilágít, hogy a teszkó tényleg olyan, mint a szappanoperák. Senki nem nézi, de csak az van a tv-ben, mert a nézettségi adat mást mutat. Így van a teszkóval is. Divat szidni, mindeki letagadja. De azé' tele van. Én ne tudnám? Az ember lemegy, hogy vegyen alkoholt, erre ott vár egy csomót, mert telekosár ételeket meg ki tudja miket pakolnak ki a szalagra. Kéne valami külön alkoholárusító, nah. Ha valaki előáll ilyennel, azonnal jelezze. Plusz az ötletért 10%ot kérek. Lehet alkudozni is. Maximum 20%ig vagyok hajlandó elmenni.

Az, hogy motiválatlanok a dolgozók, leszarnak, sor van, miegymás, azon csak az csodálkozik, akinek még nem volt kurva szar munkája. Amióta dolgoztam postán, mindekivel kurva toleráns vagyok. Na jó, a BKV-ellenőrökkel nem mindig. Képzeljetek el egy olyan munkát, ahol kurva keveset keresel és vagy öt ember helyett kell megcsinálnod mindent. Az hagyján, hogy a kuncsaftok szarba vesznek, de a felettesek is. Úgy bánnak veled, hogy azért a gyapotszedő rabszolgák is fellázadtak volna az embertelenség miatt. Látod azt, hogy a főnökségnek semmi felelőssége nincs, mindent megcsinálhatnak, és meg is csinálnak. Ezek pedig mind hibás döntések, amik miatt te szopsz. Olyan ez, mintha egy apáca lenne egy spriccparty alanya.

Arról, hogy sor van, a pénztáros nem mosolyog, mint egy beekizett hülyegyerek, kevés termék van kint, arról nem a dolgozók tehetnek. Csak nem kaptak még teszkós gazdaságos pszichiátert, és fásultak. Viszont ha pihennének, kapnak kedvezményt a malév repülőjegykre. Igaz, hogy aláirattattak velük egy papírt, hogy a szabadságot 12 részletben vehetik csak ki, havonta két napot. Ki lenne ilyenek mellett motivált?

Az, hogy lopnak a dolgozók, pedig még ingerküszböt sem érint. A magyar társadalom a lopásra és az alkoholra épül. Ha ezek közül valamelyik megszűnne, az lenne egy igazi nemzethalál, nem Trianon2, ahogy a KKP vizionálta. Meg aztán, ilyen fizetés mellett, és ilyen körülmények közt, amit felvázoltam én is, és amit a könyvben sokkal részletesebbek kifejtenek, ki nem próbálkozá meg? Egyfajta " a kurva anyádat, akkor sem készítetsz ki teljesen"-attitűddel. Aki azt mondja, hogy nem, az már nem is lehet sikeres ember. Mert hazudik. Azért. Vagy mert balfasz. Akkor főleg.

A teszkó titkok 2 egy nagyon jó könyv lett, méltó folytatása az elsőnek. Az ígéret szerint nem lesz 3, de valami új projekt készül. Várjuk. Addig is olvassa mindenki, mert jó, tanulságos. Ha pedig lopni akar onnan, akkor főleg. De én aztat nem ajánlom Önnek. Ha igen, csak tízezer alatt. Vagy legyél híresség, mert felsőbb utasításra őket nem lehet bevinni. Hiába no, az a mondás, hogy gyerekek, ne vegyetek soha drogot, legyetek popsztárok, és megkapjátok ingyen, kibővült a teszkóra is.

Viszont tényleg ne vásároljatok ott, csak alkoholt, és abból is csak márkásat. Vagy ha egyetemisták vagytok, akkor csakis alsó sor és almalé.

A bejegyzés trackback címe:

https://osztgyunamigyun.blog.hu/api/trackback/id/tr80158772

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

államcsőd · http://www.allamcsod.hu 2007.09.06. 14:20:32

ja, alkoholt. most akcióba van a két 1literes jéger a 10 kiöntő kémcsővel :)

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2007.09.06. 14:38:19

dy · www.vekkerek.hu 2007.09.06. 14:20:32

Csak nem a teszkóban dolgozol?:) A könyven van egy rész, amiben arról írnak, hogy kötelezik a dolgozókat napi öt sms-re cimboráinknak, hogy pl " ma csak 50huf a sárkány sör":)

Maestro 2007.09.06. 16:19:45

fel tudnád pakolni valahova a könyvet? (rapidshare/akármi)
üdv

Fospunpa Bizottság 2007.09.06. 17:16:27

figyejmá, tegyél már valami normális hátteret fel a zírás mögé, eccerűen nem vállalom az elolvasást így, elgurulnak a szemeim. jó az neked? nalátod. különben is, ezt a színt hivatalosan betiltották, ráadásul rossz napom is van.
tisztelettel kérem a fentiek figyelembevételét.
mirmur.

Fospunpa Bizottság 2007.09.06. 17:18:29

na, nekiálltam mégegyszer, de nem megy. világbajnok ronda oldalad van. ezt a színt nem értem. ne haragudj reám.

Játékmester · http://unalomuzo.extra.hu 2007.09.06. 17:18:36

Én kíváncsi lennék mi lesz a folytatás, mibe vág bele. Nekem szermély szerint sokkal jobban tetszett az első, mint a második.

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2007.09.06. 18:07:14

Fospumpa Bizottság- Harag nincs:)
Igazából többször próbáltuk optimalizálni a hátteret, hogy azért mégis kifejeze az alcímben szereplő POP- részt ( így született ez). Eddig nem érkezett semmi olyan feedback, hogy olvashatatlan lenne, bár ez függ sztm felbontástól, h milyen távolságból nézi az illető stb.

Sajnos ha olyan háttér van, ami ábrázol valamit, akkor bizony ilyen nehézségbe ütközik az ember. A hivatalos betiltás még nem érkezett hozzám, pedig jogkövető állampolgár vagyok:)
De utánanézünk, ha valóban vannak olvashatatlan részek. Ha pedig egy ember ezt mondja, akkor lehet több is.

államcsőd · http://www.allamcsod.hu 2007.09.06. 21:00:36

Bányapet, nem tescos vagyok, csak alkesz :) Bevallom hogy a tesco ratyi, de olyan dolgoknál ami nem romlik, arra tökéletesen megfelel. Fel a fejjel meg a bloggal;)

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2007.09.06. 21:47:36

dy · www.squashoutlet.hu 2007.09.06. 21:00:36

Igen,ezért vásároljuk mi is ott az alkoholt:) Apropó, üdv a NAK-ban;) És kszönjük ezt a bátor vallomást:D

ikocka · http://kocka.blog.hu 2007.09.07. 00:06:34

szerintem is jobb volt az elso

Médiageci · http://twitter.com/mediageci 2007.09.07. 02:34:23

Tényleg eléggé olvashatatlan a háttér miatt. Ötletes kép, Hunter S. Thompson, robot, diszkógömb, retro meg minden, de olvashatatlanná teszi a szöveget. Azt javaslom, próbáld levenni a színeket (desaturation + gradient), azaz legyen csak nagyon halvány kékes, akkor talán nem lesz zavaró.

Csenkujem 2007.09.07. 12:12:58

Fluktáció, iskolázatlanság - hehe, micsoda önirónia!

Fluktuáció az.

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2007.09.07. 12:53:54

Csenkujem 2007.09.07. 12:12:58
Meséld el nekem kérlek, mi az önirónia. Mert ha figyelmesen elolvasod a szöveget, akkor világossá válik, hogy a fluktációt példának hoztam fel, mint olyan szó, amiket elég kevesen használnak olyanok, akik egy szakmunkást végeztek. Ezzel egyáltalán nem degradálni kívánom őket, de tapasztalat.

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2007.09.07. 12:56:23

Médiageci- köszi szépen, már kitaláltuk, hogyan lesz, hogy a kecske is jól lakjon és a káposzta is megmaradjon, csak még idő nem volt rá:) ( háttér egyszínű fehér, pálinka rész szűkebb lesz fent, és mellé felkerül az ábra, szimbolizálva a popot:) ) Csak hát, jó munkához idő kell, rosszhoz mégtöbb:)

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2007.09.07. 12:59:05

Bányapeat · banyapeat.blog.hu 2007.09.07. 12:53:54
A félreértések elkerülése végett. Nem a szóhasználat befolyásolja, hogy valaki milyen ember lesz, de számomra furcsa volt, hogy valaki végig azt írja, mennyire iskolázatlan, és milyen szavakat használ, aztán kiderül, azért, mert valaki más írja.

Dani7 (törölt) 2007.09.07. 15:38:14

A közeljövőben szeretném a következő termékeket megvásárolni a Tesco-ban :
- Sága lecsóval töltött pulyka párrnácska
- Valdor baconnal és sajtal töltött pulykamell
- Pick snack kolbász
- Pöttyös Túró Rudi multipack

Szeretnék érdeklődni a széles nagyközönségtől, hogy bár mindegyik termék a feltüntetettek közül, hűtőládában található, mégis melyet/-eket nem ajánlatos megvenni ? A tanácsokat előre is köszönöm !

Médiageci · http://twitter.com/mediageci 2007.09.08. 01:51:30

Bányapeat: Azt is érdemes kipróbálnod, hogy scrollozva nem lenne-e jobb a háttér (nem váltakozna az intenzitás a betűk mögött, ami javítana szerintem az olvashatóságon). Nálam a keret is hülyén nézett ki, amikor fixáltam, így most scrolloz. Igazad van, jó designhoz idő kell (elfogadhatóhoz is, ha hozzám hasonlóan amatőr az illető), az én V2.0-ás fejlécem is régóta várat magára. :)

Médiageci · http://twitter.com/mediageci 2007.09.08. 01:53:13

Dani7: Hehe. Én alapban kerülöm a hűtőládát és a hentespultot, elég ijesztő a látvány is, és a könyveket még nem is olvastam. Kaját a TESCO-ból? Inkább nem.

»P.H.M.« · http://setlist.blog.hu 2007.09.08. 13:14:21

no, látom megy a blogod, Bányapeat! :)

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2007.09.08. 14:01:22

Médiageci- köszi a tippeket. Én körülbelül annyira értek a számítógépekhez, mint Mátyás király, de a "rendszergazdám" felé közvetítem:) Ő majd rendbehoz mindent:) Az ember azt hinné, hogy mennyire egyszerű kiválasztani egy jó desingt, aztán mindig szembesül vele, hogy nem:)

Pihepali- oh, welcome,welcome:) Igyekszik az ember, aztán mégis mi lesz belőle;)

hobodaaaj 2007.09.12. 13:44:45

Nem olvastam a konyvet, eleg latni is. EU-ban dolgozom, fel eves villanasokat latok az otthoni helyzetrol es Tesco-rol. Ami szembetuno az, hogy a kinezete is botrany azokkal a raklapokkal az eladoteren. A barataim tanacsara kb. ket es fel eve nem vasaroltam hutobol semmit. A szuloknek gondoltam jol jon egy kis segitseg, pl.: mosopor, oblito, rizs..... Hihetetlen, de megis igaz lehet, hogy lenyeges elteres van a nyugatra es keletre szant termekek minosege kozott. Sajat szememmel latom, sajat boromon erzem. Itt, ahol elek, a leghitvanyabb boltban sem kapok olyan lim-lomot, mint pl. magyarorszagi Tesco. De valakik csak fenntartjak ezt a csudi jo boltot...!
süti beállítások módosítása