Az alábbi poszt is mutatja, miért kerestem én youtubon március 15-e kapcsán videókat. Ha nem fake, amit találtam, akkor Kossuth Lajos beszédét hallhatjuk egy 1890-ben készített fonográf felvételen. Nem túl jó minőség, de mindenképpen érdekes. Én például abszolút másnak képzeltem el a hangját:

A bejegyzés trackback címe:

https://osztgyunamigyun.blog.hu/api/trackback/id/tr93382013

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2008.03.15. 15:05:58

Hát ha ez valódi, akkor eddig miért nem kapta fel a média?

Vagy ez egy szuper titkos felvétel ami eddig rejtve volt?

Mindenesetre én sem hallottam róla eddig és ez elég furcsa, már ha igazi.

toff 2008.03.15. 15:11:15

attól mert te nem hallottál róla, még létezik...

sajtostot 2008.03.15. 15:52:58

hát igen, igen, nem volt ez rejtve, bakeliten minimum húsz éve kiadták már

bandiand 2008.03.15. 16:02:17

Ez teljesen eredeti felvétel... a töri tanárom is lejátszotta az órán, CD-ről...
(Olyan ütem van a háttérben mintha egy disco-ban lenneXD)

Mentula 2008.03.15. 16:49:07

Nemrég volt a tv-ben, bisztoss igazi. Még írt is egy igazolást, és a teljes szöveget mellékelte, mert maga sem gondolta, hogy csakúgy elhiszik. A hanghordozó viaszhenger volt, ami jól összecsesződött, valamikor a 70-es években restaurálták.

hunoksarja 2008.03.15. 17:13:44

ez tenyleg eredeti mar eleg regota megtalalhato a neten!eleg szegyen hogy csak par helyen!igazabol minden magyarnak kene hallani bar szerintem ezt is elsullyesztettek mind annyi mast!

hunoksarja 2008.03.15. 17:20:26

akartam mondani MINT annyi mast!azert eloben KOSSUTH nem semmi lehetett!kar hogy most nincs nekunk egy KOSSUTH LAJOS aki osszefogna az orszagot!!!

gabro 2008.03.15. 17:45:33

A gramofon az, ami viaszhengerre rögzít, és ilyenen volt sokáig a felvétel.
Annak idején nekünk is lejátszotta a töritanár. Akkor, tizensok évvel ezelött sokkal szarabb volt a minősége. Gyakorlatilag csak szófoszlányokat lehetett hallani az iszonyatos csörgés mögött. Gondolom azóta a technika fejlődött annyit, hogy fel lehetett ilyen szintre hozni az anyagot.
A legenda pedig úgy szól, hogy a kutató, aki (talán) a 70-80-as években égre-földre kereste a felvételt, az egész világon, végül eljutott -utolsó lehetőségként- a magyar rádió archívumába, megkérdezte a könyvtárosnénit, aki felnyúlt a polcra és csak annyit fűzött hozzá: -Tudja, manapság olyan ritkán keresik...

Amúgy, bizony mindenki, aki legalább a nyolc általánost elvégezte, és volt egy lelkiismeretes töritanára, az tud a felvétel létezéséről.

rock 2008.03.16. 17:38:39

döbbenetes a hangja, valóban ez az ember lehetett valaki
süti beállítások módosítása