Régen, ha valaki sorozatot nézett, az nagyon ciki volt. Nem csoda, hiszen a nagy demokrácia és az ekkor még csak alakuló fogyasztói társadalom a Dallas és Szomszédok mellett Hoszé Luisz Eszmeralda Huán de lá Kortez Pábló és a nem kevésbé rövid nevű Kárlító Pedro Miarozó el Magda Marinkó Huánító de lá Csávez Dél-Amerikai agyrémeket súlykolta belénk.

Mára azonban szerencsére megfordult ez a tendencia és jobbnál jobb sorozatokkal örvendeztetnek meg minket a készítők. Sorozataddictnak lenni lassan társadalmilag elfogadottá vált, hasonló esélyekkel vettük fel a harcot a választó és egyéb jogokért, mint azok, akik épületekbe vagy tárgyakba szerelmesek. Ne kérdezzétek az ő elnevezésüket. Vannak ilyenek. Higyjétek el pacsira vagy keressetek rá googleben. Én már ott tartok, hogy lassan elkezdek angolul tanulni, csak hogy értsem, mielőtt kijön a felirat vagy valami extra cikket olvassak el. Büszkén mondhatom, hogy az angol nyelvtudásommal (anélkül, hogy tanultam volna bármikor is), egyes filmeknek sokszor több mint a felét megértem. Igaz, ez Tarantionra és a gengszer filmekre redukálódik, de akkor is ez egy szép kezdet.

Ha egy 10 éve megkérdezi tőlem valaki, hogy mondjak 10 sorozatot, amit érdemes nézni ( bár blöffként elég lett volna egy spanyol naptárat felcsapni), hamarabb adom meg a jövőheti ötös nyerőszámokat. Ma más a helyzet. Ezeket próbálom meg most összegyűjteni egy kis ismertetővel.

A felsorolásban szereplő filmek közt nincs hierarchia. Mindegyik a maga módján zseniális. Kezdjük az aktuális kedvenccel.

Dexter- Dexter vérnyomelemző a rendőrségen. Teljesen átlagos figura. Leszámítva, hogy nincsenek érzései, az egész életét színleli, szociopata, és mintegy szenvedélyét a "kellemest a hasznossal" elvvel kielégítve sorozatgyilkosokat gyilkol. Itthon az első évad megy (péntekenként a Viasaton), Amerikában a másodikat kezdték el nemrég ( most volt a harmadik). Igen, kitaláltáok, a feliratot várom. A legnagyobb gond vele, az időpont. Normális ember ilyenkor kocsmában van. Aki ebben az időben otthon van, ő vagy Barátok köztöt néz vagy az Utcai Harcos Húga bosszúja 14et, amiben a Wukikat kicserélték politikailag korrekt szereplőkre. Igazi ínyencség. Kevés ennyire morbid sorozatot láttam, mint Dex. Lapozzatok ide vissza.

Ments Meg- Korábban meg megemlékeztem a blogon róla. Akkor már leírtam, hogy Denis Leary vagy egy zseni vagy egy isten, de a kettő közül valaelyik mindenképpen. A cím nálunk szállóigévé vált, ugyanis amikor az első részt meséltem, més másnap meséltem a kocsmában könyvtárban, Endre elmesélte, ifjúkora szomorú történetét, abból az időből, amikor az ő lovát bíz el kellett altatni, és humoros szemét társai nyerítve végig ezt mondták neki: Endreeeee, meeeeeents meeeeg. A sorozat most tart a negyedik évadnál, nálunk a másodikat nemrég fejezték be az rtl-en. A történet: 9.11 után mi lett a derék tűzoltókkal, akik életüket adták a mentés közben. Ha akkor tűzoltó voltál, garantálta 10 modell szopott le egy éjszaka. Mára ez megkopott, de a hősök mai napig mentik az embereket. Gondolhatnánk legalábbis ezt a hősi pátoszt. Hát nem. Itt minden szereplő antihős. Alkoholisták, szexisták, a maguk módján raszisták, és akárhogy mutatják, senki nem dolgozta fel a történteket. Iszonyat kemény beszólások és dráma. A második évadban főleg. Kurva depressziós lettem tőle.

Kemény zsaruk- Los Angeles, bandaháborúk, korrupt rendőrök. Erről is írtam már korábban, így nem szaporítanám a szót nagyon vele. Tessék nézni.

Hősök- Nem kifejezetten szeretem a képregényeket. A napi Garfield kivételt képez, de ugye az egy teljesen másik műfaj. Tőlem nagyon távol áll az ilyen szuperhősös, mentsük meg a világot a szuperképességeinket téma. Csak azért néztem bele annó, mert jót írtak róla a comment:comon, meg a sorozatjunkien. Na igen, én már csak ilyen befolyásolható vagyok ( Gyere át. Nem. Van sör. Két perc és ott vagyok), de ez nem ide tartozik. És nem csalódtam ( mint a sörben sem). Elég gyakran volt a WTF- érzés. Ugye, ami miatt utáljuk a filmeket, hogy kurvára sablonosak. Tudni fogjuk, hogy kivel mi lesz, és nincs bennünk még egy szemernyi nyomasztó érzés sem, hogy akkor mi is fog történni. Itt viszont mindennapos volt a " Ne bassz fel, most akkor ezt hogyan és miért és hogyan?". Annyira perverz volt már ez, hogy alig vártam a hétfőket. Értitek, a hétfőket. Brrr.
Nálunk végetért első évad, kint hétfőn volt a második évad negyedik része. És még nincs felirat.... Apropó, ha valaki jól tud angolul és pénz nélkül megtanít, jelezze;) Egyszer majd ő is kérhet egy szívességet.

Szökés- Na egy abszolút olyan sorozat, amit nem akartam elkezdeni, de unatkoztam, és ledaráltam az első két évadot. Úgy voltam vele, baszod, mé kell ezt ennyit nyújtani. 45 percig mászik a falon. Nem Dragon Ballt akarok én nézni. Pörögjünk, mint anyós a koporsóban. Aztán pörögtek. Nálunk második évad megy, kint harmadik. Vagyis most kéthetente, mert kurva bézból szezon van, és hétfőnként azt mutatják. Hát kapják be. Komolyan mondom, a harmadik évad az eddigi legjobb. Pedig első résznél úgy voltam, hogy annyira szar és sablonos, hogy ezt én bíz nem fogom nézni. Mivel nem akarok spoilerezni, csak azt mondom: kurva merész.

Maffiózók- Aki ismer engem, az tudja nagyon jól rólam, hogy van egy sziciliai-maffia fétisem. Ha valamiben van egy keresztapa vagy bármilyen szicilaiai maffia tag, engem megvettek kilóra, legyen az bármilyen szar is. Mindet tudom kívülről, annyit láttam. De ezt az infót, hogy úgy mondjam, forget about it. Sajnos végetért Tony kalandja. Talán más is. Aki látta utolsó részt, tudja miről beszélek. RIP.

Elnök Emberei- Sajnos őt is bedarálta Cancel- manó. A hetedik évadban új elnököt választottak, a balfasz jenkiknek pedig nem tetszett. Pedig ennél jobb politikai drámát még az életben nem készítettek. Egyrészt nagyszerűen bemutatták az amerikai poltikai rendszert, annak működését. Fordulatos volt, iszonyat jó párbeszédek, jó szereplők, dráma blabal. Sosem fogom elfelejteni azt a részt, amikor a Leo Mcgerryt alakító Josh Spencertől búcsúztak, aki elhalálozott, és ezt kénytelenek voltak beírni a sorozatba is. Látszott a színészeken, főleg az elnököt alakító Martin Sheenen, hogy egy darab színészi játék nincs az előadásában. Kár érte, nagyon jó sorozat volt.

South Park - Igen, végre ez is folytatóik. 11. évadnál tartunk, és még most sem látszik, hogy kifulladnának, és még egy pár évig biztosan lesz SP. Durva? Vulgáris? Inkorrekt? Provokatív? És? Ezért szeretjük. Aki csak ezt látja benne, az menjen áldozni. Az aktuális társadalmi problémákat semmi sem dolgozza fel jobban, mint ez a sorozat. Elnökválasztás, eutanázia, őssejtkutatás, szcik stb-stb. Ahogy a mondás tartja: láss, ne csak nézz.

Dr House-  Ahogy az Indexen volt, Dr Gregory Houset azért szeretjük, mert olyan, mint az összes magyar orvos. Mínusz persze a szakértelem.  Hányszor találkoztunk olyan orvossal, aki még ennyire sem figyelt ránk vizsgálat közben, amit még me tudnánk bocsájtani, de a szakértelme annyi volt, mint az enyém, amit googleből szedtem fel, miközben valami fórumon hozzászólásokat olvastam a témával kapcsolatban. Hogy miért szeretjük? Mert öntelt, beképzelt, pofátlan és inkorrekt. Hajrá. Nálunk második évad fut ( megszakítva négyhetente Frei "nálam zseniálisabb újságíró nincs" "közhely" Tamással, mert az jó. Kinek? TV2 is megérett egy forradalomra.

Deadwood- Sajnos nem láttam sok részt belőle (még), de amit igen, azon meghaltam. Kovbojok ( na nem az éneklők), de nem úgy, ahogy megszoktuk a Jugoszláv filmeken. Legalább annyit káromkodnak benne, mintha Tarantino írta volna, ami azért is jó, mert felirat nélkül is sokat értek belőle. Szinkronosan pedig olyan cifra, hogy csak egy kamionostól tanulatnánk több csúnya szót, aki tévedésből 200liter 95öst tankol. Sajnos nem ért meg sok részt.

A bejegyzés trackback címe:

https://osztgyunamigyun.blog.hu/api/trackback/id/tr58199300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ErrorFlynn 2007.10.18. 13:56:32

én szeretem a CSI-t, még mindig... a Szívek szállodájának az elejét is szerettem, amíg benne volt a Szépcsávó... a Lostot azért szeretem, mert a tengerparton vannak... a Főnököt is csípem, a Szökéstől falra mászom, a Jericho borzasztó, és stb, és stb.

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2007.10.18. 20:11:01

Hmm, Jerichot, Lostot nem nézem, még egy részt sem láttam, így nyílván nem kerülhetett bele:)

CSI-vel úgy vok,hogy jó, de Miamit gyűlölöm. Meglátom azt a kibaszott Horatiot, és faszkorbácsot ordítozok.

Főnök, na,az az a sorozat, ami sztm gáz, de titokban azért nézem:D Bevallottam, huh. Ez volt az én sorozat coming outom.

Magyar vagyok és európai. Egyetemi hallgató, dolgozó munkásember. Társ, barát, néha ellenfél. És nézem a Főnököt.

ErrorFlynn 2007.10.19. 14:04:16

:-))
nagyon helyes. én a lostot titkoltam sokáig, de aztán felvállaltam. :-)

Utazó Jack (törölt) 2008.04.28. 19:19:49

Ember!!!

Komoly amiket írkálsz,segít kiszűrni a sorozatok közül a szart.
DE!
Ha te még nem láttad a "DRÓT"-ot,akkor bazzeg nem éltél!
AZONNAL kezd el!

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2008.04.28. 21:39:52

Utazó Jack- a Drót már felkerült a "mit nézzünk meg" listára sok egyébbel együtt:)
süti beállítások módosítása