...avagy miért utáljuk kurvára a Sagem My-V56 oprendszerét?


A mostani poszt nem Jómagam irománya, hanem önmagát Emperrorként definiáló cimborámé, és ha jól vettem ki, egy velős anyázást tartalmaz. Jó szórakozást hozzája:)



Először is köszönet Bányapeatnek, hogy feltette irományom a blogjába ( hát nem aranyos?- Bányapeat megjegyzése).

Már több mint egy éve van meg a Cingofon névre elkeresztelt, Sagem My-V56 kategóriába sorolható készülékem. Beszerzése az általam szokásosnak mondható módon történt, azaz kikértem két barátom véleményét, és pozitívnak semmiképp sem mondható válaszukkal a fejemben boldogan be is viharzottam az első Vodafone boltba hogy ugyan má' nincs-e véletlenül egy darab (ugyanis akkor már ki volt vonva a forgalomból). Szerencsémre (vagy nem?) épp volt egy utolsó raktáron. Akkor még nem tudtam, hogy mekkora bűncselekményt követtem el azzal hogy megvettem. Elvégre az ember azt gondolná hogyha nem törik szét és nem romlanak el az alkatrészei akkor az már jónak számít. Az alkatrészek azóta is remekül funkcionálnak, a telefon is, pedig túlélt már egyet s mást. Akkor mégis mi lehetne vele a baj?

Több mint egy év telt el azóta, és véleményem egy kicsit megváltozott. Ezidáig fel sem merült bennem hogy a Microsoftnak akadhat ellenfele. Pedig a Vodkafone komolyan belehúzott hogy utolérje a Microsoftot a "szart pénzért" című versenyben. Ezek után kitalálható, hogy nemis a készülékkel, mint inkább az operációs rendszerrel akadtak kisebb nézeteltéréseim. A Cingofonnak lelke van, én ezt nem is nagyon nehezményezem, amíg engem szolgál addig baj nincs. De ami ezt a lelket irányítja, az már más tészta. Az engedelmeskedjen nekem.

Jó modder lévén (ezt a "jó" szót a jóember rövidítéseként értelmezzük) olyan személynek tudhatom be magam, aki szereti a programokat és egyéb dolgokat egyéni ízlése szerint rendezni. Ebből adódik mellesleg programírási ösztönöm is, melyben alapszinten megállom a helyem. Tehát a dolgokat úgy rendezni ahogy szeretem. Ha meg is tanulnék Java programnyelven alkotni valamit, azt a Cingofonnak átadni nem tudnám, jóllehet megvan erre a szükséges eszközöm, ami alatt egy infraportot kell értenünk. Azonban a Cingofonnak mint említettem lelke van, tehát gonoszság is bőven lapul benne. Ezt már eleve azzal akarja megmutatni hogy nem enged semmilyen programot átküldeni gépről. Mert nyilván letöltöttem gépre és onnan akarom átküldeni, tehát illegális, tehát nyazsgem. És durván bemutat nekem. Ráadásul még van képe azt állítani hogy "Ismeretlen fájltípus". A faszt ismeretlen, csak te nem akarod elfogadni! De nem baj, többórányi körömrágás után végül rájöttem, hogy ez így infrás megoldással nem megy. Ráadásul a Vodkafone nyilván ezzel azt akarta elérni, hogy ugyanmár menjek föl az ő kis wapportáljukra, ahol majd jó vaskos pénzért lehúzhatnak. Háhá! De én ennél ravaszabb vagyok. Mert ha már fel kell mennem wapra, akkor be tudom szerezni máshonnan is a dolgokat (linket nem mondanék)! És ha már így alakultak a dolgok, nézzük meg modjuk azt a sakkprogramot ott... Igen... Quick download... Már tölti is. Nesze neked Vodafone! Két perc alatt le is szedi a 40 kB-os kis sakkprogramomat (nem mondom nem egy ADSL, és van egy olyan sanda gyanúm hogy menne ez gyorsabban is csakhát pénz-pénz-pénz). Miután a letöltés befejeződött, kiírja a címet, gyártót, verziót, méretet és gyönyörűen olvashatóan hogy "Nem tanús". Nem tanús? Ennek igazán örülök. Mifelénk ezt "gyanús"-nak mondják, dehát lehet hogy én egy elavult nyelvet használok. Ezért külön elnézést! Viszont ebből is maximálisan arra következtethetünk, hogy a Vodafone semmiképp sem szövetkezhetett a Microsofttal, hiszen a Microsoftos programok egyik főbb jellemzője a mérhetetlen Súgásvágy mellett a "Nyelvhelyesség". Bár ezen még az se segítene, mert a szó önmagában is értelmes. Egyébként erről mindig Hrutka Pál klasszikus mondata jut eszembe: "You're winner. You're winner? YOU'RE WINNER?? HÁ' MILYEN ANGOLSÁG MÁ' EZ? YOU'RE WINNER, I'RE WINNER, MADDERFÁKKER?". Ennyit a fordításokról.

De lépjünk túl ezen a témán, nézzük meg a Sagem My-V56 adta egyéb bugokat is. Pl. ami bennem felmerült már az első alkalommal: miért nincsen olyan opció hogy gyorshívás? Ez olyan ritkaságszámba menne? Esetleg nem érné meg beletenni mert senki nem használná? Vagy netán nem volt már miből finanszírozni a szerencsétlen programozókat? Ill. elnézést, tán egy hónapja rájöttem hogy van egy ilyen rejtett változata ennek: ha az ember beírja a bejegyzés SIM kártyán elfoglalt helyét, majd utána leüti a kettőskereszt gombot. Ja hogy csak ennyi? És én meg még cosinuszt is számoltam hozzá, akkor azér nem volt jó! Persze ha az ember az adott bejegyzéshez még külön csengőhangot akar választani, vagy bármi egyebet, akkor azt már telefonra kell mentenie. Vagyis nem tárolja a SIM kártyán. Vagyis az utolsó kiskapu is megszűnt.

Ha már a kettőskereszt gombnál tartok, akkor azt is meg kell említenem, hogy még két további szimbólum található meg azon a billentyűn: egy áthúzott hangjegy, mely a telefon lenémítását hivatott szolgálni, és egy nagyítónak kinéző valami. 16 hónapja van meg a Cingofon. Ezalatt a rohadt 16 hónap alatt nem sikerült rájönnöm, hogy mi a szart akar jelenteni. Abból indultam ki, hogy nagyítóra hasonlít leginkább, tehát biztos valaminek a nagyítására szolgál. Ki is próbáltam a képeimnél, persze sikertelenül. Mára már rég feladtam hogy valaha is kiderül hogy mi is ez valójában.

De vegyünk most más célba. Van bőven. Emiatt nem kell aggódnunk. Például: hogy van már elrendezve a Start menü? A középső a menüt hozza ki, ez idáig oké. A bal gomb egyből az SMS írásához ugrik. Ezt is praktikusnak tartom. No de mi a faszért van a jobb gombnál a Vodafone Live?? Hát őszintén, kit érdekel? Mert én még egyszer nem használtam. Ez tipikusan azoknak a barmoknak lett kitalálva, akik ezt ismerik egyedül, így aztán oda mennek fel unalmas perceikben háttérképeket töltögetni. Meg csengőhangokat. Én megközelítőleg egy 5000 darabos csengőhangkollekcióból válogathatok, teljesen ingyen. A képekről nem is beszélve, aminek csak a fantáziám vagy a Google szab határokat. Tán még az sem. Miért van ekkora szabadságom? Mert anno vettem 3990 HUF-ért infraportot. Azért. Gyerekes ár a kapott szabadsághoz képest. Visszatérve a jobb gombra, egy Kedvencek menüt sokkal jobbnak találnék, akár úgy hogy a leggyakrabban használt opciókat teszi ki, vagy én válogatom ki hogy mik legyenek ott. De ha lenne egy hotkey-rendszer már az is elég lenne.

Bár ez a gyorsbillentyű-dolog végülis megvalósult úgy-ahogy. Mindegyik irány-gomb vagy minek nevezik lenyomásakor kijön a vele megegyező menüpont. Tehát a joypad jobb irányba néző részének lenyomása a menüben jobbra található szekciót nyitja meg. Kivéve a bal iránynál. Mert ott automatikusan az SMS írásához ugrik. Ami szintúgy elérhető egy kattintással. Ez is egy ügyes húzás.

Csak említésszinten, de felmerült az SMS írása. Itt egy bugot vettem idáig észre: ha megtelt az elérhető memória SMS-ek számára, tehát már nem lehet menteni őket, akkor ugye kihozza a szokásos szöveget, hogy "A memória megtelt. Elküldi mentés nélkül?". Az Igen gombot kiválasztva továbbugrik egy újabb kérdésre: "Nem vett fel tartalmat az MMS üzenetbe. Így is el kívánja küldeni"? Baszki szívem hol írok én MMS-t?? Eleve azt is felesleges pénzkidobásnak tartom. Elsőre még bevettem a mesét. Kiléptem, persze mentés nélkül mert az ugye már nem fért el az 500 kB szabad helyen, majd újra SMS írása. Itt direkt figyeltem arra hogy a típusnál az SMS-t válasszam, de az eredmény ugyanaz volt. Azóta már tudom hogy ez is egy bug.

Másik dolog ami mérhetetlenül idegesít az az örökös idióta nyivákolás amikor bekapcsolom a telefont. Elkezd zenélni, kijön a jól ismert vörös háttér a sablonos "How are you?" kérdésével. M'ért bazmeg és te? Mennyire tetszene ha egyszer azt írná ki: "Who are you?". És egyszerűen nem lehet megszüntetni. És az nem merült fel senkiben a készítéskor hogy valaki nem szeretné ha hallanák amikor a telefon bekapcsol?? Ehhez azért tényleg kell tehetség. Ennyire nem használják a termékeiket? Bár szerintem Bill Gates papának is otthon tuti Linuxa van. Mert esze azért talán még neki is van.

Azt hiszem talán be is fejezném a Sagem My-V56 szapulását, hirtelenjében ennyi jutott eszembe. És akkor most lássuk azt hogy mi köze volt ennek az egésznek a korán történő keléshez. Ma reggel fél 6-kor felkeltem (valaki szerint ez korán, valaki szerint nem, nekem minden 8 előtti időpont koránnak számít) a Cingofon csengésére, ébresztőhangként a Creedence Clearwater Revivaltől a Down On The Corner szól (nagyon kellemes zene, ajánlom mindenkinek aki szereti a klasszikusokat). Ilyenkor igen csúnyán felnézek ágyamból, majd lenyomom a Start vagy milyen gombot. Így hajnalban sohasem tudom megállapítani. Jobb esetben, mire a rendszer betölt, én visszaalszom. És most jön a kérdésem: olyan kibaszottul nehéz lett volna beleírni egy Szundi nevű, normális telefonokban mindenképp megtalálható opciót??? Amit csak lenyomok oszt szuszókálok tovább? Sőt, ha még azt is be lehetne programozni hogy mennyi legyen a Szundi hossza, akkor a seggem a falhoz verném örömömben! Az már meg maga a mennyország lenne ha több csengési időt lehetne egyszerre beállítani. Multi-tasking. Mint a Windowsnál. És ez már természetesen nemtomhanyadjára jön elő. Hogy a rendszer tölt, én meg alszom. De sebaj. Elnézem. De csak mert a Vodkafone fejébe vette, hogy túlszárnyalja a Microsoftot. Addig én meg szopok a Cingofonommal, amin nincs Szundi. És alszok tovább a rendszertöltés közben...

A bejegyzés trackback címe:

https://osztgyunamigyun.blog.hu/api/trackback/id/tr60177968

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csenkujem 2007.09.27. 12:50:10

Hát, kisapám, neked egyszerűen szófosásod van. De aza agyad helyén is valami más van...

Az az SMS bug, az tényleg az lehet. De a többi?? Mondd csak, hány féle telefonod volt életedben, hmm? A fonok zömében nincs szundi opció, a kettőskeresztet kell használni gyorshívásra (te egy gyorshívás menüt képzettél el? Minek?), a kettőskereszten van a némítás (pl. SE), a java cuccok feltöltését a Samsungok sem szeretik,pl. A SE megengedi... Na meg, miért kapcsolgatod ki-be? Ez egy "rádiótelefon", (ahogy a hülye dömsödi mondta a legutóbbi műsorában) arra való, hogy mindig elérhető legyél. Vagy némítsd el (lásd néhány sorral feljebb).

Ne vegyél több mobilt, számodra pénzkidobás!

B+

Emperror · http://mobilmenetrendek.try.hu 2007.09.27. 15:25:07

Pl. nézzük a Nokiás dolgokat. Ott van Szundi opció. De mégha nincs is ott minden telefonban, akkor is eléggé idegesítő a hiánya. Gyorshívást szintúgy Nokiás alapon. Beírod az előre definiált számot, OK gomb v zöldfon, kinek mi van, aztán már vissza is keresi és hívja is. Nem kell semmilyen menü hozzá. A fon arra való hogy elérjenek, már persze amikor én azt szeretném. Napközben be van kapcsolva, aztán meg éjjel kilövöm. Azaz hajnali kettőkor engem ne verjen fel senki. Nincs olyan fontos ok amivel fel lehetne kelteni. Ha meg lenémítom akkor este úgyse kelek fel rá, ergó uott tartok mintha kikapcsoltam vlna! :S Szal lhet h kissé hülyén írtam a dolgokat meg nem teljesen tiszta, de azér logika az van benne...

Csenkujem 2007.09.28. 09:58:42

Logikus, persze. Szvsz az a baj, hogy nem engedik kibontakozni a programozókat, valami "hülyegyerek" mondja meg, milyen funkciók legyenek benne a telefonban. Az SE például már évekkel ezelőtt kijöhetett volna egy full 3D-s menürendszerrel, hiszen a hardver ott van a telókban - pl. SE K500! (Mascot Capsule 3D), valószínűleg natív módon el is lehetne érni, nem csak Java-n keresztül... Lehet, hogy ezzel túl magasra pozícionálták volna a telefont (szerintük)? Hiszen csak a programozáson múlna.

Számomra érthetetlen.

mczolly 2007.09.29. 18:05:36

Emperror havi! Megint nagyot alkottál, nem gondolkozol saját blogban?:)
süti beállítások módosítása