Igen, most megteszem, én leszek a közellenség. Megkísérlek szembeszállni egy nagyon trendi felfogással. Most az összes Che Guevarás polós antiglobalista velem fog vitatkozni. Már ha vannak ilyenek a blog olvasói között.  Hogy is kezdtem valamelyik nap egy hasonló posztot? Akinek nem inge...

Szép dolog a környezetvédelem, szép dolog tenni a változásért. A mi generációnk semmilyen nagy falat nem bonthat le( a kínait kár lenne ugye hasonló okokból), így valahogy máshogy kell kifejezzük igényünket a világmegváltásra. A fejlett nyugaton hatalmas tüntetések a globalizáció, környezetszennyeszés ellen (majd közös ebéd a gyorséttermekben), nálunk persze megint kicsiben megy minden. Na jó, azért nem teljesen, mert a Critical Mass elég nagy rendezvény. Még szerencse, hogy pont így vezettem fel a gondolataimat, mert pont a biciklisekről akartam írni. Nem kicsit vagyok jó...

Ugye, azzal kezdtem, hogy van egy nagy divat: szidni az autósokat, hogy mennyire bunkók. Tény, Érden lakok, ahol talán a legborzasztóbb a közlekedés kultúra. Ahhoz, hogy átkelj a zebrán, a túloldalra kell születni, mintha egy kurva csiga lennél az autópálya szélén. Ezzel szemben, ott van a biciklis archetípusa. Környezettdatos, nem bunkó, blabla. Igen, én pedig azért találkozok olyanokkal állandóan, akiknek odaragad a segge a nyeregbe ( vagy netán nincs is nyereg és csak besüppedt abba a kemény fém szerkezetbe, khm...).

Tegye fel a kezét az, aki már majdnem lerángatta a köcsög biciklist, mert olyan helyen sem képes leszállni, ahol a gyalogosforgalom nagy ( pl építkezés miatt a gyalogosok elterelve, autók egyáltalán nincsenek, és kis szűk folyosószerű valamikben kell végigmenni, csak éppen nem kapsz sajtot az út végén), és nem lehet rendesen közlekedni. Csak bátran, nem kell szégyenleni.

Miért van az, hogy ilyen helyen, ahol úgymond ő a domináns (nem veszélyezteti semmi, hogy felkenődjön cserebogár módjára egy szélvédőre), egyből úgy viselkedik, mint az általa lenézett autós. Arra a kurva 100-200 méterre megeröltető gyalogolni? Vagy ugyanúgy lenézi azt, aki két lábon közlekedik, mint az autós, csak annyira lúzer, hogy még autóra sem telik? Aztán kitalál egy ideológiát, hogy miért kerékpárral közlekedik?

Ha valamiben, ebben én is kurva jó vagyok, csak tudom, miről beszélek. Azért nem csináltam meg a jogsit, mert a busz bár szar, drága meg minden, de mégis jobb, mert kevesebb autó van forgalomban, és hiszem, hogy Dem Szkály forradalmasítja Budapest tömegközlekedését, és olyan lesz minden, mint New Yorkban. És nem, nem azért, mert szar a tájékozódásom meg a két dimenziós vagy milyen mit tudom én mim, és képtelen lennék megcsinálni.

 

Ugye a cölibátust sem azért találták ki, hogy megakadályozzák az egyházi földek elaprózódását...

Magyarország az intolerancia országa. Amíg rólam van szó, addig mindenki tiszteljen, fogadjon el. De amint én vagyok olyan helyzetben, mindenkinek a kurva anyját. Egyenként. Igaz ez a közlekedésre, és mindenre. De ne csodálkozzunk, egyre inkább ez szívódik belénk. Ezt látjuk a politikában, ezt olvassuk az újságban, nézzük a tvben ( három dugás között). A mi csoportunk az igazi, mi tolerálunk mindnekit, de ott van az a fránya ellen. Az a gaz. Aki persze nem, mert ő olyan. Amilyen. Na jó, most abbahagyom ezt a gondolatot, mert nagyon elkalandoznék. Közlekedés.

Lassan eljutok a biciklisekkel, hogy a bevásárolókocsis öregekkel együtt tartom számon őket. Mindkettő leszarja a környezetében levőket. Pedig lehetne másként is.

Senki ne mondja nekem, hogy "mer' nincsen felfestett bicikliút", meg hogy "az autósok közt nem lehet közlekedni, mert száguldanak". Nem, itt arról van szó, amikor belehajt a gyalogosforgalomba, ahol maximum két ember fér el egymás mellett, és csak 100 métert kellene megtegyen úgy, hogy tolja maga mellett. Ott a büdös életben nem lesz külön út, ahol elterelik a forgalmat egy építkezés miatt. Legyünk már tekintettel a többiekre, a kurvaéletbe is már, na.

Na, visszaolvasa ennek a posztnak sincs értelme. Mondjuk, legalább kidühöngtem magam, és nem azon a faszon tetlegesen, aki majdnem elütött reggel, mert neki az ánusza egybeforrt az üléssel.

Szóval kérdem én. Tényleg más minden két keréken?

A bejegyzés trackback címe:

https://osztgyunamigyun.blog.hu/api/trackback/id/tr64221306

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ErrorFlynn 2007.11.07. 14:43:11

azé' ne keverjed össze a biciklit a seggfej biciklisekkel - a bicikli nem lesz kevésbé környezetbarát attól, hogy hülyék is kerekeznek... ugye?

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2007.11.07. 16:06:00

Persze, én sem azt mondom, hogy minden biciglis segg. Csak hogy van egy olyan kasztja, ami igenis az. És hiába taulajdonítanak neki olyan szép eszmét, hogy ő most óvja a környezetet stb.

ErrorFlynn 2007.11.07. 16:22:36

pedig tényleg. be kell látni, hogy környezetvédés és jófejség nem feltétlen egymást fedő fogalmak. mmint - hülye is védheti a környezetet; környezetvédő is lehet hülye.

ErrorFlynn 2007.11.07. 16:23:31

merthogy lehet, hogy azért biciklizik, mert szeret menőzni meg gyalogosokat lapítani el, de ettől még nem bocsát ki kipufogógázt.

Emperror · http://mobilmenetrendek.try.hu 2007.11.07. 20:14:14

Ehhez csókolom én nem tudok érdemlegeset hozzászólni... :) (Akkor meg mi a fasznak írok???) Az egyetlen ami most beugrik az az hogy nekiállok kijavítani a bicigli szót, mer az csúnyán szemet szúrt. Persze csak ha nem direkt vlt. :)

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2007.11.07. 23:45:17

Nem szeretnék azzal az olcsó szóviccel élni, amit minden politikai kabaréban elsütnek, de igen, elbasztam:D Konzekvensen g-vel írtam valami régi beidegzdés miatt, de aztán javítottam:) Olyan ez, mint a muszáj/ly ku/úrva szavaink:)
süti beállítások módosítása