És de bazmeg, rágondoltam. Tegnap Anatole kollega küldött egy linket, Akinatort, a web géniuszt,nézzem meg, kurva jó. Posztolná, csak beteg(innen is jobbulást). Az oldal lényege, gondolunk egy karakterre ( lehet fiktív is- én egyből Tony Sopranoval kezdtem), a Dzsinntonic feltesz kérdéseket, Te pedig válaszolsz szépen őszintén(értelmetlen átbaszni a gépet, mert hát mégis miért), majd egyszercsak megmondja, kire gondoltál az elején. Nem kell sehová előzetesen leírd, semmi. Nézzünk egy példát. Elvisre gondoltam másodjára, csak hogy teszteljük. Ilyen kérdések voltak(a fontosabbak): Fiktív? Amerikai? Énekes? Meghatározó tánca van? Megvádolták pedofíliával? Rock banda tagja? Él még? Rock and Rollt játszik? Fekete? Hmmm, Elvis Presleyre gondolok.

Az, hogy Tony Sopranot, Elvist megfejti az is szép dolog, de itt nem áll meg. Kipróbáltuk Orbán Viktorral(!), Lendvai Ildikóval(!!), Rákosival(!!!) és Kiszel Tündével(!!!!) és MINDET(!!!!!) kitalálta! Milyen adatbázissal dolgozhat azért a cucc? Aki megfejti, a vendégem egy sörre. Ez nem olyan átbaszós, mint a varázsgömb. Nyilván leszűkíti a találatokat bizonyos jegyek alapján, de ha egy Kiszel Tündét képes felismerni, akkor beszarás, mennyire precíz.

Természetesen nem 100%-os a találati aránya, mielőtt bárki elkezdi verni nagy büszkén a farkát, hogy "höhöhö, nekem taláta' ki, s a 17. számú italmérő hely többi tagját se csávó", és bizony, nyilván régi is lehet, de ki nem szarja le a sok életnélküli kockát leszámítva?

A program egyetlen hibája, hogy nem magyar nyelvű, de egy olyan minimális angol tudással(avagy francia, héber, német, portugál), mint ami nekem is van, plusz a sztaki szótárral könnyen játszható.

Jó szórakozást hozzá!

UI: Előfrdulhat, hogy kicsit túlterhelt, úgyhogy próbálkozzatok lelkesen :)

A bejegyzés trackback címe:

https://osztgyunamigyun.blog.hu/api/trackback/id/tr35848649

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MuellR · http://cartoonheroes.blog.hu 2008.12.30. 15:59:23

Nekem csak Lendvai Ildikót, Brett Favre-t és még párat talált ki. Viszont Gömbös helyett Rákosi és Horthy jött ki, és Kader Gbajabiamilát sem találta ki!:D

Anatole · http://www.cartoonheroes.blog.hu 2008.12.30. 16:50:15

Nekem simán kitalálta Gutsot (a Berserk c. manga-eposzból). Kegyetlen nagy. Főleg akkor a durva, amikor semmi konkrét célzott kérdést nem tesz fel, és mégis kijön. A kiszel tündén én is nagyot lestem

DonAks 2008.12.30. 20:49:54

Folyamatosan fejlődő, és alakuló adatbázissal dolgozik,amit a felhasználók alakítanak(a végén ha nem találja ki meg kell adni a személyt akire gondoltál). Megfelelően sok felhasználó esetén nagyon fasza adatbázis lessz a próbálkozásokbol. Természetesen kezelni kell az ellentmondásos válaszokat stb...
Nem nagy ördöngösség, csak egy első osztályú ötlet nagyon szép megvalósítása. A sört emilbe kérem :D, Üdv.

AnnGel 2008.12.30. 20:54:04

Valszeg nagyban segíti a programot, hogy mikor olyanra gondol egy felhasználó, amit a progi nem talál ki, akkor megkér, hogy írd már meg, kire gondoltál.

Győzike megvolt, Silent Bob szintén, de Petőfi Sándor nem sikerült neki.

Mindenesetre nagyon érdekes :)

Daddy21 · http://ujtarsadalom.blog.hu 2008.12.30. 21:27:32

Zseniális!

Amerikai? Nem.
Tudós? Nem.
Európai? Igen.
Zenész? Nem.
Meghalt? Igen.
Világhírű? Igen.
Forradalmi gondolatai voltak? Nem.
Futballhoz köthető a neve? Igen.
Lengyel? Nem.
Orosz? Nem.

Azt mondja: Puskás! És tényleg!!!

(Ennyiből nem lehet kitalálni, de nyilván látta, honnan jöttem, és azt is beszámította. :)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.12.30. 21:36:09

Én Tonhauser ezredesre gondoltam és nem találta ki.

Bunkó.

gothmog 2008.12.30. 21:38:23

Valamilyen öntanító adatbázisa lehet.
Rózsa Sándort elsőre nem, csak plusz tíz kérdésből találta ki. (elsőre Petőfit tippelte)
Abdul Alhazred csak a második plusz tíz végén volt meg. (legyünk igazságosak, nem egyszerű -egy kitalált legendában szereplő kitalált könyv kitalált írója, meg elég sok kérdésre kellett "nem tudom"-al válaszolni)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.12.30. 21:40:30

Viszont Rubik Ernő megvolt neki.

Riszpekt.

yanchi345 2008.12.30. 21:40:48

Zámbó Jimmy simán ment, sajnos Szenczy Sándor nem (de természetesen megadtam neki...)

Alhazred 2008.12.30. 21:55:31

Alhazredet nekem is kitalálta. meg a Nagy Cthulhut is.

Saxy 2008.12.30. 22:14:42

Ma reggel az anyjára gondoltam, de 20 kérdésből azt is kitalálta ...
24 kérdésből az elpusztult kutyánkra is rá jött (ok, nem nevezte nevén...)

Az, hogy a Madagaszkár állatait, vagy MOss-t és Roy-t az IT Crowdból ismeri, meg sem lep.

HgGina 2008.12.30. 23:31:40

Lelkesen kipróbáltam.
1. Zeppelin gróf (legyen ugye egy nemzetközileg ismert)
helyette vigyorogva kitalálta a vörös bárót, Richhofent
legalább mindkettő repült és férfi volt

2. II. Rákóczi Ferenc (legyen egy elég nevezetes magyar ugye)
helyette kitalálta Mátyás királyunkat, pedig megkapta a választ, hogy nem volt a kérdezett humanizmus-kori... csekély 200+ év
(na de semmi baj, legalább uralkodó volt mindkettő, és férfi)

3. Pu Ji (legyen már egy könnyebb neki)
na végre kitalálta...
csak nem értem, amikor a válasz a "kínai"-ra igen volt, miért kérdezte meg utána, hogy orosz-e? (Milyen bajban lenne, ha a kínaira nem válaszolok igent, hanem addig várok, amíg megkérdezi, hogy mandzsu-e?

Na ez a progi jópofa, de nagyjából annyi köze van a jó működéshez, mint kiszeltüncinek az észhez, annyi a feladott és a megtalált karakterek közti hasonklóság, mint tüncikénk és Dayka Margit művészi színvonala között.

HgGina 2008.12.30. 23:35:56

Az elsőt 3x is megcsináltam. Eredmény ugyanaz.
Amikor Zeppelinre azt változtattam, hogy tudós, akkor Wernher von Braun lett a találat.

Legalább a századot eltalálta.

Biztos nagy munka volt összehozni ezt a progit. De minek ennyit dolgozni valamin, ha ennyire nem jó?

HgGina 2008.12.30. 23:39:29

Adtam neki egy utolsó esélyt.
Jean Effel (a legnagyobb francia karikatúrista-grafikusok egyike)
megoldás: Claude Monet

Na akkor ezt hanyagoljuk.

Anatole · http://www.cartoonheroes.blog.hu 2008.12.30. 23:42:18

nekem eddig olyan 10ből 8 körül találta ki, elég peches vagy

indi23 2008.12.30. 23:42:18

hggina szerintem veled van a baj.

ampierre 2008.12.31. 00:01:26

Én már magamra(!) is betanítottam..

:P

Semp 2008.12.31. 00:01:53

Amikor néhány ártatlannak tűnő kérdésből Tóta W. Árpádot kitalálta, komolyan megijedtem, hogy támad a mesterséges intelligencia.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2008.12.31. 00:53:32

Orosz Lacát kitalálta?
A fűzfánfütyülő hamilton operátorát!

andrewt 2008.12.31. 01:10:01

fábry, gyurcsány, sebestyén balázs is kipipálva

Pitypalatty úrfi · http://proletarokkozt.blog.hu 2008.12.31. 02:00:55

Nekem is 80% körüli a hatékonysága.
Robert Paulson a fight clubból nem ment neki, de helyette a Narrátort adta ki, szóval nem is tévedett akkorát.

Animeszereplőket vágja (még mellékszereplőket is!-eldobtam az agyam az egyiken, ahogy kitalálta a semmiből)

Tóta W. Árpád viszont nem ment neki, és Mr. White sem a Kutyaszorítóbanból.

R242 2008.12.31. 03:42:24

Hopppá! REMEK! :-)

Elsőre ment neki Trent Reznor ( NIN )
Második körben pedig Jean-Luc De Meyer ( Front 242 )
dekomoly:-))))))))
LOL
és
BUÉK! :)

egészen kis kukac 2008.12.31. 03:43:59

Király a játék !

Még akkor is, ha nékem letérdelt a Bartók Bélával (pedig nem gyurcsányoztam át !). Mon'ta, hogy ösmeri a Bélát, de letérdelt vele.

Azt is megpróbáltam, hogy - egy másik játékbanl - átkúrom. Föladta, de amikor megmondtam, hogy kire gondoltam (Mark Twain), akkor rámutatott, hol hazudtam.

Nem lehetne a Parlamentben rendszeresíteni a programot ? :-)

egészen kis kukac 2008.12.31. 03:47:04

jaaa... tanulság nincsen ?

De van. Beájulunk attól, hogy milyen "okos". Ennyire lebutultunk, hogy beájulunk attól, hogy egy jókora adatbili (+ügyes fölület a keresőfával) ekkorát dob. Mielőtt megszólna bárki is: magam beájultam ! :-)

Boldog (?) Új Évet Kedves Mindőnknek ! :-)

2008.12.31. 09:09:04

Én úgy vetem ki, hogy az akinator a kérdés megválaszolásához a következő infókat is felhasználja:
-A játékos neme
-kora
-lakhelye (ország IP-cím alapján)
Az egy adott országból származó azonos nemő és korú személyek által birtokolt tudásban van valami közös, és ezt az akinator figyekembe veszi.

ampierre 2008.12.31. 09:42:27

@kis Németh Tamás:
Az én IP címem Brit (céges ugye..)
99 éves nőként 'bejelentkezve' ugyanúgy kitalált szinte bármit.. A kérdés: "A Te országodban él?", a válaszom igen volt, hisz magyar volt a gondolt karakter.. Nő... (a "szerelembe estél-e már a karakterrel?"-re igen volt a válaszom (ugye 99 éves Nőként.. :) ... Lényeg az, Kitalálta...

Szerintem csak statisztikai okokból kell a látogatók életkora és neme.. Talán a felugró ablakok v. célzott reklámok miatt..

silverwol 2008.12.31. 09:59:39

Hmmm... es ez most a nagy uj hir?? A KMK-n (kmk.blog.hu) kb 1 honapja volt. Erdekes jatek, de ujdonsagnak nem mondanam.

Mentula 2008.12.31. 12:38:08

Érdekes, hogy I. Istvánt, és Vörös Eriket nem találta ki, pedig benne van az adatbázisban. És nem csaltam :)

De jó 80%-ot hozott.

Anatole · http://www.cartoonheroes.blog.hu 2008.12.31. 14:01:25

na már megint egy régiző idióta. Gratulálok, hogy ennyi ember közül te vagy az első, általában az első 4 komment között van.

Kirándulás · http://www.adventures.hu 2008.12.31. 22:17:13

Jóó, tetszik.
Ment neki Miki egér, Süsü!!, Vuk, Gagarin, Saint Exupery, Vizipók!!, szal persze, adatbázis, meg jól kell kérdezni, de akkor is, tetszik, na.
süti beállítások módosítása