Zoltán barátom keresett meg a minap, hogy szeretne egy írást megjelentetni nagyobb nyilvánosság előtt, de mivel ő nem blogol, mégis publikálnám-e helyette.Következzék tehát Zoltán

Most már tudjuk című írása:

Egy 2003-ban datált törvényjavaslat életbelépésével akik 40 életévük betöltése után láttak hozzá felsőfokú tanulmányaikhoz, mentesültek a diplomaszerzés nyelvvizsga feltételétől. Nekik ugyanis e feltétel híján is kiadható az adott képesség, készség felsőfokú elsajátítását igazoló okirat. Az idősebbek mentességet kapnak a nyelvvizsga alól, de hát miért, tettük fel a kérdést? 

Pontosan azért, mert az orvosi tanulmányaikat 40 év felett megkezdőknek sem kell tanulniuk emberi anatómiát. Az orvosi egyetemeken mumusként emlegetett buktató tantárgyból felmentést a medikusok ugyanazon okból kaptak, mint a 40 év felett pilótavizsgát tenni szándékozók meteorológiából. Idősebbek, nehezebben tanulnak bonyolultabb dolgokat. Meg hát mondjuk ki: csak szép napos időben fognak repülni, a rossz időben úgyis otthon maradnak. 

Azt gondoltuk – belátjuk: tévesen – hogy hazánkban alkotmányos védelem illeti az állampolgári jogok gyakorlását, így a diplomaszerzést is. Ha valaki teljesíti a tanulmányi feltételeket, az megkülönböztetés nélkül szerezhet jogot az adott diploma megszerzésére és ha egyéb feltételek is fennállnak, a diplomához kötött munkakör betöltésére. Csalatkoznunk kellett. 

Napjainkban az oktatási ombudsman vizsgálja, hogy a nyelvvizsga feltételek teljesítése alóli – mint említettük törvényes – felmentés alkalmazható-e azokra, kik a felsőfokú tanulmányaik megkezdésekor még nem, de államvizsga letételekor már betöltötték negyvenedik életévüket. Jól értették: nem azt vizsgálja, hogy alkalmazható-e életkor alapon diszkrimináció egy objektív tudás megszerzését igazoló okirat kiadhatósága terén. Nem. Azt vizsgálja, hogy a harmadik x-ben tanulmányaikat kezdők, kik már a negyediket betöltötték, mire államvizsgáztak, tehát nekik is kell-e nyelvórákat venniük, nyelviskolákba járniuk, nyelvkönyvek fölött görnyedniük, mint junior társaiknak kellett ugyanazon képesítés megszerzéséért? Van-e köztük és supersenior (értsd 40 év felett kezdők) között különbség e tekintetben? Mindezt pedig – ne tévesszük szem elől – egy szektor-semleges és megkülönböztetés-mentes törvény hatályba lépését követően évekkel. 

Még szerencse, hogy nem szemszínhez, vagy testmagassághoz kötötte a bölcs jogalkotó a kedvezményeket, mert akkor biztosan tisztábban látnánk mi is. És nem lenne ennyi kínzó kérdésünk sem. 

Elbizonytalanodtam és fellapoztam az Alkotmányt, ahol ilyesféle gondolatokon akadt meg a szemem: 

A Magyar Köztársaság biztosítja a területén tartózkodó minden személy számára az emberi, illetve az állampolgári jogokat, bármely megkülönböztetés, nevezetesen faj, szín, nem, nyelv, vallás, politikai vagy más vélemény, nemzeti vagy társadalmi származás, vagyoni, születési vagy egyéb helyzet szerinti különbségtétel nélkül. Az embereknek e szerinti bármilyen hátrányos megkülönböztetését a törvény szigorúan bünteti. A Magyar Köztársaság a jogegyenlőség megvalósulását az esélyegyenlőtlenségek kiküszöbölését célzó intézkedésekkel is segíti. Minden magyar állampolgárnak joga van ahhoz, hogy rátermettségének, képzettségének és szakmai tudásának megfelelően közhivatalt viseljen. 

Történt pedig, hogy eljött a megvilágosodás pillanata. Az egyik rendőr szakszervezetnél olvastam a következőket. 

Az Igazságügyi és Rendészeti Érdekegyeztető Tanács 2008. 10. 06-ai rendkívüli ülésén az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium rendészeti ügyekért felelős szakállamtitkára ismertette a tárca elképzeléseit a fegyveres-rendvédelmi dolgozók életviszonyait szabályzó törvény módosításáról. Az egyik pont ez volt: 

Megszűnik a nyelvvizsga követelmény a tiszti és a vezetői beosztásba való kinevezéskor. A tiszti és a vezetői beosztásokba való kinevezés feltételeként 2008. január 01-jétől előírt kötelező angol, francia vagy német nyelvvizsga követelmény eltörlésre kerül. Államtitkár úr e módosítást azzal indokolta, hogy a pályakezdő tiszteteknek a felsőoktatásról szóló jogszabályok szerint egyébként is rendelkezniük kell nyelvvizsgával, a vezetői beosztások esetében pedig az állományban levő, idősebb és tapasztaltabb kollegákat kívánják kedvezőbb helyzetbe hozni. 

Gratulálunk! De hát akkor mivégre e kedvezmény, hisz láthattuk: a senioritás elvét követve a Kormány felmentést adott már egyszer a nyelvtanulás alól. Helyesbítek. Nem csak a nyelvtanulás alól, hanem a nyelvvizsgaszerzés és a nyelvtudás alól is megkímélte a seniorokat. (Akik a cikket idáig olvasva megrémültek egy kissé, azoknak mondjuk: nem kell félniük. A vásárolt nyelvvizsgákkal ugyan rendelkező, de egy szó nem sok, annyit sem tudó kiválóságokat most itt nem keverjük bele. Nem. Következmények most sem lesznek. Akkor sem, ha mindezt az adófizetők pénzén, nyelvi területen elköltött hosszú hónapok alatt sikerült elérniük, illetve el nem érniük.) 

Térjünk vissza a sokat tapasztalt 40-esek klubjára és szakállamtitkárunk szerint sem létező idegen nyelvtudásukra. Nincs is rá szükségük – hisz a nyelvvizsga-kötelezettség előírása a diplomások számára, a rendvédelmi tisztek, illetve rendvédelmi vezetők számára nyilvánvaló tévedés lehetett csak. Még szerencse, hogy időben eszméltek! Nekik nem kell tudniuk külföldiül. Ez alapelv. Ha jól emlékszem, az Európai Unió negyedik pillére.

Egészen beleizzadtam a gondolatba. Mi lett volna, ha a Ministérium időben nem ébred és nem avatkozik közbe? Néhány év alatt a magyar rendvédelem tisztikara – beleértve a vezetőket is – a vadászat és a mutyizás elsajátítása mellett az említett három világnyelv legalább egyikéből kommunikációképes lett volna? Nem. Ez bizony skandalum. Ezt tényleg nem szabad hagyni annyiban! 

Ma a Köztársaság Rendőrsége felső vezetői közül négyből egy rendelkezik valamilyen nyelvből valamilyen szintű nyelvvizsgával. Még kevesebb beszél. Az alacsonyabb szintű vezetőknél sem általános az idegen nyelvi ismeretek megléte. A Vám- és Pénzügyőrségnél ugyanez a helyzet. A Büntetés-végrehajtási Szervezetet nem ismerem, de lehet, hogy ott sem állnak jobban. Határőrség pedig… nos mondjuk úgy, ahogy a hivatalos változatot sulykolta a média: legalábbis beolvadt.

A rendvédelemben dolgozó vezetők tehát, akik ugye rendelkeznek felsőfokú iskolai végzettséggel, hiszen tisztek, így legalább főiskolát végeztek; felsővezetők, tehát az egyetemet (is) abszolválták. 

Jó, jó tudom, a Vasprefektusnak nem volt még főiskolája sem. De neki viszont már megbocsátottak. A szolgálataiért. 

Nem is kell tehát az a sok hűhó. A bűnözés egyszerű, mint a pofon, nem különben a bűnüldözés. Aki tudja a vonalat, nem tévedhet, nem kell ezt az egészet túlkomplikálni. Külföldiül beszélni pedig azért is luxus, mert a bűnözés erre mifelénk háztömbön belüli, nemhogy kiívelne országhatárokon túlra. Mindenki szépen otthon marad, és ott bűnözik. Majd csendesen várja, hogy lefüleljék, mint Pelikán József gátőrt 1952-ben. Pénzt is otthon mos, kábítószert is csak odahaza kotyvaszt és csempészni is szigorúan Buda és Pest között teszi, nehogy megzavarja a hatóságokat. Külföldieket pedig még akkor sem vesznek be a buliba, ha netán folyékonyan beszélnének magyarul. 

Hatóságainkhoz a külföldről érkező levelekre pedig a fordító iroda útján válaszolnak majd, csak úgy, mint eddig, persze miután lefordították a beérkező levelet. Ez a Védőbástya program: Biztonság, Becsület, Baromi jó nyelvtudás. 

Mivégre akkor hát ez az egész? Mi lehet a jogalkotó, akarom mondani a Kormány, esetleg más lobbisták valódi akarata? Nem akarom elhinni! Csak nem a már rendvédelmi állományban levő, idősebb és tapasztaltabb kollegákat kívánják kedvezőbb helyzetbe hozni? Hát nem a rátermettség, a képzettség és a szakmai tudás számít a közhivatal betöltésekor?

Azt tudjuk, hogy eddig sem ezek voltak a legmagasabb prioritások. És akkor most már egyáltalán nem is számít? Akkor hát mi számít? Már csak a hűség? 

Ilyen a feudális berendezkedés.

A bejegyzés trackback címe:

https://osztgyunamigyun.blog.hu/api/trackback/id/tr80712142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mentula 2008.10.14. 12:43:08

Egy-két dologról el tetszik feledkezni. Én harmincas éveim közepét taposom, ebből következik, hogy 9 éves koromtól oroszt tanultam 17 éves koromig,mindenki tudja, hogy ment ez akkoriban. Amikor az orosz okítását megszüntették, szakképzett tanrő híján új nyelvet ha akartunk volna se tudtunk volna tanulni az állami oktatáson belül. Akkoriban meg az átlag ember nem rohangászott privát nyelvórákra. Ahogy külföldre sem, kis nyelvtanulással egybekötött kertészkedésre. Ehhez jön még, hogy motoiváció se volt. Egy második nyelv ismerete nem számított a továbbtanulásnál, a munkahelyeken, lényegében sehol.

Tehát a mi korosztályunknak azokkal kell e téren versenyezni, akik eleve két világnyelvet tanulnak a gimiben, ingyen,és már most tudják, hogy az élet minden terén előnyt jelent a nyelvtudás. Egy negyvenesnek erre a munka és a család mellett kellett ráébrednie, és ha van ideje és sok-sok pénze, nekiállhat nyelvet tanulni. Ez is kurva igazságos.

f.dancer 2008.10.14. 16:25:53

Mentula,
Azért ne feledkezzünk meg a jó öreg lustaságról sem. Hallottam én már olyan emberről is, aki egy nyelviskola fölött lakott és mégsem igazán sikerült neki odatalálni. Hogy is van ez akkor??? :))

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.10.14. 16:39:31

Szerintem meg el kell dönteni, hogy kell-e a vezető rendőröknek angolul, vagy németül, esetleg franciául tudniuk? Ha nem, nem. Ha pedig igen, akkor nincs kibúvó alóla, mindenkinek kelljen tudni. Aki meg nem tud, az mehet kapálni, távolba nézni, vagy terelni a vadakat, de ne lehessen főnök. Legalábbis addig, amíg meg nem tanul. Autót sem lehet jogsi nélkül vezetni, nem? Vagy megbüntet a rendőr!!!

Mentula 2008.10.14. 17:45:35

f.dancer, netán ismerjük egymást? :)

Mentula 2008.10.14. 17:48:06

ZZ, nem mondom én, hogy legyen pozitív diszkrimináció totyakosoknak, de figyelembe kellene venni, hogy tőlük független okok miatt jóval nehezebb oda eljutniuk, mint a fiataloknak. Ha valakinek 30 évig azt mondják, hogy ne tanulj angolt, és ebben még akadályozzák is, majd újabb 20 évig azt látja, hogy semmi előnye nincs annak, aki mégiscsak nyelvet tanul, majd 50 évesen ráförmednek, hogy hol az a nyelvvizsga, ez sem fair.

Kapjon munkaidőkedvezményt, anyagi támogatást. Úgy már ok.

f.dancer 2008.10.14. 18:07:24

Mentula, emlékszel a legutolsó blogbulin 2. sorozatban készült képekre, mikor már hideg volt, beültünk és te nagyon magyaráztál. Na ott hármunk közül, akik látszanak a képen, csak rajtam van piros sál.

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.10.14. 18:20:47

Mentula, én sok mindenben egyetértek Zoltánnal. Úgy tudom, hogy aki akar, kap munkaidő-kedvezményt, beiskolázzák tanfolyamra, ha lehet, még külföldre is kiküldik. Mégis csak elvétve tanulnak meg. Kell valami előnye legyen annak, hogy egy vezető beszél nyelvet. Vagy nem ez a tapasztalatod?

mentula 2008.10.14. 20:06:10

Ejnye hát. Most csak a zsarukról beszéltek? Én általánosságban írtam a 40-50-esek hátrányos helyzetéről (és speciálisan az enyémről), amit ha nem vesznek figyelembe az ugyanúgy kib@@ás.

Hát persze, hogy minden vezető beszéljen két-három idegen nyelvet...:)

Amúgy, mint azt tudjuk, nem hiszem, hogy a rendvédelmi szerveken kívül máshol támogatják a nyelvtanulást, nálunk ugye sehogy.

hello f. dancer :)

f.dancer 2008.10.14. 20:32:24

Szia Mentula! Nekem úgy tűnik, hogy itt nem csak a rendőrökről van szó. Nem csak rendőröknek nem kell nyelvet tudni a diplomához 40 felett. Csak úgy tűnik, hogy a rendőrségi nagyfőnökök elérték az IRM-ben, hogy ne kelljen nekik megtanulni, meg azoknak a haveroknak sem, akikből majd még főnököt akarnak csinálni. Nekem ennyi esik le ebből az egészből. Jó lenne, ha valaki a rendőrök háza tájáról is kommentelné a cikket, hátha megerősíti, vagy esetleg cáfolja ezt a teóriát. Hozzátok pedig visszatérve, lehet hogy most nem létkérdés neked a munkádhoz, de szerintem az értelmiségi léthez hozzátartozik, hogy legalább egy idegen nyelven kommunikációképes az ember. Ha ezzel a reggeli k.v. mellé el tudod olvasni a Komszomolszkaja Pravdát, akkor azt. De legyen valami. Hangsúlyozom: szerintem.

f.dancer 2008.10.14. 20:33:40

Nehogy magadra vedd ezt az egészet!

mentula 2008.10.14. 21:52:25

Hehe, én nem veszem magamra, mer németből elég jól elgagyogok - csodás rajnai dialektusban - meg az angolt is megértem, ha figyelek:)

Én arról a távolabb vezető problémáről beszéltem szőrmentén, hogy itt 90 körül elveszett egy vagy két generáció, sok értékes emberrel, és ennek jó példája a nyelvtudás, illetve annak hiánya, és az, ahogy ezt kezelik. Na meg a híres Long Life Learning :)))

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.10.14. 22:20:33

Long Life Learning? Az meg mi? Valami Hollywood-i izé?

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.10.14. 22:29:24

Nekem volt szerencsém (?) többször is magas beosztású rendőri vezetőket elkísérni külföldre és irtó ciki volt, hogy egy kibaszott pohár bort sem tudtak kérni a pincértől.

Egyszer az egyik tábornok a sliccére mutogatva, szinte ordítva kérdezte a vendéglátónkat, egy francia commissaire divisionnaire-t (kb. ddtbk), hogyaszongya: fiúvécé?!

Ugyanez a fasz (mert nem tudom másként aposztrofálni) kért kólát a 80 eurós palackárú bordóihoz az ünnepi vacsoránál, mert "neki egy kicsit túl száraz tisztán" - és ezt le kellett fordítanom :-(

Teve_utca_6 · http://police.hu 2008.10.14. 22:48:44

Mindaddig, amíg az egyik képzeletbeli európai ország rendőrfőkapitánya körül öt tábornok lebzsel és a farka hegyezésén kívül semmi mást nem csinál, és ennek az öt embernek összesen van két alapfokú, A ípusú nyelvvizsgája lováriból, illetve eszperantóból (viszont vörösborból és birkapörköltből akadémikusok lehetnének, hogy a vadászatokat és a hozzátartozók futtatását ne is említsük), nos, addig nekem ne regéljen senki európai rendőrségről.

Igaza van Zoltánnak: feudális mutyizás, urambátyámkodás, kéz kezet mos rendszer van annak a képzeletbeli országnak a rendőrségén, és amíg ez a banda ül tort a székházukban, addig nem is lesz másként.

Mindez persze vélemény volt, illetve véleménynyilvánítás, amihez a Köztársaság Alkotmányának még le nem szart és meg nem alázott paragrafusai alapján jogom van.

Ja: az megvan nektek, hogy hatalmas versenyvizsgával ennek a képzeletbeli országnak a rendőrsége a tavaly egy olyan embert küldött Hágába, az Europolhoz, aki életében nyolc hétig volt rendőr, viszont az egyik megyei főkapitány huszonéves leánykája? És a rostán kihullottak olyan gyakorló rendőrök, akik 8-10-12 éven keresztül hajtották a bűnözőket, nyelvet is beszélnek, viszont az apjuk mondjuk a fővárosi közlekedési vállalatnál buszsofőr, esetleg kézbesítő a postán.

Hánynom kell ezektől sajnos.

Zoltán 2008.10.14. 23:19:18

Én IRM államtitkár unokaöccsel ismerem a történetet. A többi ugyanez. Biztos csak valami urban legend. A metrón hallottam.
A megyei főkapitány huszonéves lánykája is igaz - azt meg a villamoson hallottam - de az egy másik történet. Azért másik, mert - ha a villamoson jól mondták - ő nem magyar nevezésű helyre került, hanem "közösségire", ahová az Europol bizottság választ ki, nem a magyarok. Persze ott is lehetett magyar elem.

Baromi jó ez a BKV. Sok mindent lehet ott hallani, tudtátok?

Anatole · http://www.cartoonheroes.blog.hu 2008.10.15. 00:32:50

ja, pl a közmondást is, hogy "hallgat, mint postás a jetiről"

MuellR · http://cartoonheroes.blog.hu 2008.10.15. 22:41:40

Anatole, te mindig értetted, hogyan kell egy baráti beszélgetést megakasztani. Példának okán csubakka és a piros bicikli. De amúgy imádom az arcod, ne vedd magadra. Az iromány pedig érdekes s elgondolkodtató. S örülök, hogy 1 hétig a zenemagazinnal foglalkozom, s mikor visszanézek egyből növő látogatottság, eszmecserék, kommenthadak s az ezeket kiváltó irományok. Megy ez kéremszépen.

Anatole · http://www.cartoonheroes.blog.hu 2008.10.16. 13:18:28

bocs a komolytalankodásért!
Nem kell sírni az angoltanuláson, nem egy nehéz nyelv (örülök, hogy egyelőre nem a mandarin a világnyelv), nekem is ég az arcom külföldön, amikor hazámfiai hangosan és tagoltan üvöltik a recepciósnak, hogy "törölköző!!! Nem érted???!! TÖ-RÖL-KÖ-ZŐ!!!" . Megértem, hogy szívás most elkezdeni tanulni, de ha az ember versenyben akar maradni, nem árt az ismereteit frissíteni.
Had éljek egy politológusi megpróbáltatásainkat idéző hasonlattal:
Hiába mondom fel AJ vizsgán az 50 évvel ezelőtti alkotmány szövegét, akár szó szerint is, nem fogják azt mondani: "jaj, ez az ember még akkor tanulta meg, nem baj, hogy lövése sincs a mai verzióról, azért engedjük át, mert rossz lenne neki megtanulnia az újat"

MuellR · http://cartoonheroes.blog.hu 2008.10.16. 15:38:37

Fúúú Anatole! A vesémbe látsz! Nekem is pont az AJ-vel kapcsolatos aggályok ötlöttek eszembe! Amúgy Hofi jut eszembe a törölközős hozzáfűzésedről. "Mutatom! ÁS-VÁNY-VIZ. NEMÉRTED BAZMEG?"

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.10.16. 20:32:40

Anatole, MuellR,
Értem én amit mondtok, csak ez nem egészen ugyanaz, mikor egy túrista nem beszél nyelvet, meg az amikor egy magas rangú állami vezető hivatalos látogatásán így viselkedik. Mindazonáltal ezért van az, hogy NYE-i országokban gyakran nettó bugrisnak tartanak minket, mert ilyen emberekkel találkoznak - tisztelet a kivételnek. Szerintem.

MuellR · http://cartoonheroes.blog.hu 2008.10.17. 09:25:46

Teljesen igazad van Zig Zag, mi is emigyen gondoljuk (ha szabad Anatole nevében is szólnom). Csak a közszájon forgó humor egyszerű túristaként ábrázolja azon személyeket, mivel nem illene közönség és az államapparátus füle hallatára úgy inditani a vicceket, hogy "Három magas rangú állami vezető, köztisztviselő stb. biciklizik Hágában..." Bár sajnos ez nem épp tréfás dolog, sőt éppen ellenkezőleg...

Anatole · http://www.cartoonheroes.blog.hu 2008.10.18. 00:56:01

nyugodtan szólj a nevemben, egyetértünk

polarbear 2008.11.06. 10:09:05

Kedves Hozzászólók! Néhány gondolatomat szeretném Veletek megosztani. Mint Európai uniós tagállam, a Schengeni Közösség egyik tagállama azért lassan ideje volna felzárkóznunk. Annak idején az úgynevezett Schengen Alapból és más egyéb forrásokból a közösségi pénzek millióit hítuk le nyelvoktatás címén! Jelenleg is rengeteg lehetőség adódik a cégnél (Rendőrség) nyelvtanulásra. Minkaidőben (nappali képzéssel vezényléssel) munkaidőkedvezménnyel, munkaidőn túl. Nem mondom, hogy totál ingyenesen, de a civileknél jóval kedvezőbb feltételekkel. Sajnos a világ változik, így akik annak idején csak oroszt tanulhattak (bár ha papír van róla azért azt is elismerik ha jól tudom), azoknak szembesülniük kell azzal, hogy jelenleg a rendészeti együttműködésben nem ez a nyelv a leghasznosabb. Annak idején viszont pl. számítógép sem volt, nem beszélve a mai web alapú szakrendszerekről, amit azért ennek a korosztálynak is ugyanúgy használni, alkalmazni kell...Az azért nem éppen Rendőrségünk tekintélyének épülésére szolgál, hogy egy külföldre utazó delegáció tagjai meg sem tudnak mukkanni külföldiül. Szakmailag is igen hátrányos ez, hiszen ezeken a szakmai konferenciákon többnyire az informális érintkezés soron lehet igazán kapcsolatot teremteni, építeni, információt cserélni, együttműködést megalapozni. Ez azonban igen nehéz akkor, ha egy tolmács áll rendelkezésre. Egyre nagyobb ugyanakkor az igény (ez személyes tapasztalat) a közvetlen információcserére is, amikor a külföldi szervek szeretnének egy konkrét ügyben közvetlenül kapcsolatba lépni telefofon, faxon, e-mailben a magyar kollégáikkal, akik viszont nem beszélnek idegen nyelvet. A Ludovika Akadémia idejében az idegen nyelv tanulása ugyanolyan követelmény volt a tisztek esetében, mint pl. a lovaglás és vívás elsajátítása. Ma sajnos a művelt tiszteknek igen alacsony az értéke. Mesélhetnének erről azok, akik több évig idegen nyelven külföldi tanintézetekben tanultak rendészeti tanulmányokat egyetemi szinten (igen, ilyenek is vannak közöttünk). Addig sajnos nem látok esélyt a változásra, amíg a külföldi kiutazásaok egyféle jutalomszámba mennek a Rendőrségnél...amíg a külföldi nyelvtanfolyamokra "pihenni" küldenek ki felsővezetőket mindenféle követelmény,kötelezettség nélkül, amíg nyelvtanfolyamokra "pihenni" küldenek el közvetlenül a nyugdíj előtt álló kollégákat, akik a tanfolyam befejezését követően pár hónappal nyugdíjba vonulnak...Talán az egész humánpolitikával gond van...Egy biztos! Ebben a közegben a Rendőrségnek igenis idegen nyelvet beszélő szakemberekre van szüksége ahoz, hogy szakmai érdemeit el tudja ismertetni nyugati kollégáiva, illetve, hogy teljesíthesse nemzetközi feladatvállalásait.

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.11.10. 09:42:06

Jegesmedve kartács, kösz a bölcsességet. A franc se gondolta volna, hogy ilyen gyengén állunk manapság. :(

polarbear 2008.11.11. 12:35:33

Meglepődtél mi?

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.11.13. 18:04:44

Személyesen ismerek tucatnyi olyan rendőrségi közép- és felsőközépvezetőt, akik 8-10 (esetenként még több) hónapig teljes munkaidőben tanultak idegennyelvet (idehaza és külföldön egyaránt), de ettől teljesen függetlenül egy kibaszott pohár vizet is csak mutogatva tudnak kérni Bécsben, Londonban vagy Párizsban.

A kedvenc történetem: az egyik ilyen titánnak (miután már túl volt az első három hónap, napi 6 órán át tartó, munkavégzés alóli teljes felmentéssel járó, német nyelvi oktatáson), viccből hoztam Amszterdamból egy holland újságot (De Telegraaf).

Odaadtam neki azzal a szöveggel, hogy gyakoroljon egy kicsit. A faszi komoly arccal elkezdte nézegetni, majd két perc múlva azt mondta: Köszi, majd elolvasom, de most kurvasok dolgom van.

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.11.14. 08:08:32

Volt parancsnokomat idézem: "Süt a sötétség!"

polarbear 2008.11.14. 08:24:47

Ezek után kíváncsi vagyok a következő garnitúrára, akik Hágába mennek hospitálni....

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.11.22. 20:37:06

A kiválasztás megvolt október második felében. A fantáziátokra bízom az eredményt.

oatBXL · http://blog.osztrogonacz.com 2011.02.22. 21:39:27

Bocsánat, hogy csak ennyire későn szólok hozzá, de csak most láttam meg a linket erre a kiváló írásra.
Nem tudom, hogy vajon most mia helyzet, kété év elteltével, azt viszont bizton kijelenthetem, hogy a Pénzügyőrségnél egyáltalán nem az írásban szereplő 4:1 arány volt (van), sokkal jobb annál a helyzet. Tapasztalatom szerint 2:1 körül mozoghat a nemtudók:tudók aránya, legalábbis angol / francia / német tekintetében.
süti beállítások módosítása