Nem hiszem hogy bárkinek is be kéne mutatni a GTA nevet viselő klasszikus játéksorozatot. Kezdődött ugye a jó öreg DOS-os környezetben futó GTA 1-gyel, majd pár epizód után áttért a 3D-s környezetbe, végigfutva az 1-ben elérhető összes városon. Azután sokan arra rakták le a voksukat hogy a GTA sorozat befejeződött. Én is. Tévedtünk. Már aki. Én nem.

Értelemszerűen tévedtem akkor amikor azt mondtam nem lesz folytatás. Folytatás az lett, de milyen áron! A Rockstar kitalálta, hogy mi lenne ha elölről kezdenénk az egészet: irány vissza Liberty Citybe! Ez lett a Liberty City Stories, melynél a játéktér megmaradt, de teljesen új történettel. A szereplők közül is több visszakerült. Majd kerek egy éve látott világot a Vice City Stories, ugyanilyen körülmények között. Mégis mi lehetne a baj? Hiszen mindannyian imádjuk a pálmafákkal tarkított bűnözővárost, a bikiniben ide-oda szambázó csajokat, és még sorolhatnám. Egyszerűen csak az, hogy a Rockstar véglegesen áttért a jó öreg PC-ről a kibaszott konzolokra. Szóval számomra a GTA befejeződött.

A konzolokra nincs mentség. Azért születtek, hogy a PC-sek szívhassák a fogukat. Idáig mindig úgy volt hogy nekünk jó legyen: kijött egy újabb GTA, rohantunk a boltba az újabb gyöngyszemért, hazaértünk, belöktük a korongot, felinstalláltuk és átadtuk magunkat az élvezeteknek. Azonban ez megszűnt. A konzolok lassan kezdték átvenni az uralmat, a játékfejlesztő cégek pedig arra kényszerítették a játékosokat hogy megvegyék. Ezt persze nem feltétlenül kell szó szerint érteni: csak a PC-s gyártást hagyták abba, amiből következik az hogy ha játszani akarsz vele akkor meg kell venned. Hohó, no de nem oda Buda! Akkor már inkább a GTA nélküli élet minthogy az a förtelem! Most elemezném hogy mi is volt ez az egész: tételezzük fel hogy a idáig volt a Milka csoki meg ukrán csoki. Az utóbbit csak jóval kevesebben vették, kétféle változatban volt (sima meg mogyorós), ugyanakkor a Milkát meg mindenki szerette, kapható volt többféle változatban is, mogyorósban, marcipánosban, eperkrémesben, fehércsokisban, mazsolásban, és még sorolhatnám. Aztán egyszercsak úgy döntött az összes hipermarket igazgatója, hogy hagyjuk a fenébe a Milka importálását, amikor itt van az ukrán is, aztán nesze bazmeg társadalom, érd be ezzel!

De még ha a konzolok nyújtanák azt a színvonalat amit a PC-k! A grafika jobb, ezt elismerem, de a többi?! Egér, he?? Netán klaviatúra? Szerintem eléggé ki volt használva a billentyűzet. És most meg viduljon a szád pár gombbal. Vagy az senkiben se merült fel hogy én esetleg több dolgot is akarnék csinálni közben? Mondjuk trainerek, vagy netán ha elakadok valahol akkor egyszerűen felpattanok a Firefox-szal a netre hogy megnézhessem mit-hogy kell? Esetleg moddingolás? Én a GTA-ban mindig is azt szerettem hogy szabadon változtathatom a játékot, olyan pólókat teszek bele amilyeneket akarok, és úgy módosítom a játékmenetet ahogy a kedvem tartja. De ezzel a szarral ennek is vége. Gratulálok. Ami még egy nagy probléma, hogy manapság saját gépe mindenkinek van, de saját tévéje viszonylag kevesebbnek. Sokkal kevesebbnek. Tehát ott nem én osztom be hogy mikor akarok játszani, hanem a szüleim. És ami viszi nálam a pálmát: miért hagyták abba PC-re a fejlesztést? Mert tartok tőle hogy jóval többen vennék meg arra a VC Storiest mint arra a nemmondomkimire. Ergó a profit is bőven nagyobb lenne, és röhögve lehetne belőle finanszírozni a konvertálási költségeket meg az előállítási, szerintem minimálisnak mondható pénzösszegeket. Mindenki jól járna. Így senki sem jár jól.

Most jutottam el odáig, hogy megnézzem mit is hagytam ki a Storiesok nélkül. Felugrottam a YouTube-ra, és megnéztem a Vice City Stories előzetesét. Hát egy csodás fél évet biztos szerzett volna. Így nem. Fuck you! Pedig milyen jó lett volna ismét Diazt hülyeségeit hallgatni, a kubaikkal üzletelni, haitikat darálni, és még egy rakatnyi szépséget csinálni... Sokan azt mondták hogy azért adták ki csak PS-re, mert ez csak afféle kiegészítő rész, meg efféle marhaságok. Ha ennyire nem éri meg kiadni PC-re mert csak afféle kiegészítő kis unaloműző rész, akkor már ki se adják! Legalább nekem is megspóroltak volna némi fejfájást. A GTA 4 most van fejlesztés alatt. Vagy kijön PC-re, vagy nem. Ha nem, úgy a kurva anyjukat!

A bejegyzés trackback címe:

https://osztgyunamigyun.blog.hu/api/trackback/id/tr86210917

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mczolly 2007.10.30. 11:36:41

Nekem is a tököm kivan. Ha nem lenne a VCS-nek ilyen ocsmány PSP grafikája, talán még a SA-t is lenyomná... És akkor a SAS-t még szóba se hoztam...

Emperror · http://mobilmenetrendek.try.hu 2007.10.30. 13:09:46

De egyébként az télleg gáz h ezt már a trailerbe se tudták eltitkolni... :S Megnéztem a többi trailer grafját az se vlt vmi egetrengető de azér ez túlszárnyalta őket is. Amikor a Cheetahval Vic kifarol... Há emberek! :S
süti beállítások módosítása